11 طرح عمرانی و زیرساختی در بازارچه  های مرزی خراسان جنوبی اجرا شد .
کد خبر: ۷۰۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 26 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، رئیس بازارچه های مرزی استان گفت: این طرح ها شامل اجرای شبکه فیبر نوری، شبکه های آبرسانی و آبیاری قطره ای، جدول کشی و محوطه سازی بازارچه، تکمیل شبکه برق رسانی داخلی و سیستم روشنایی و تعمیر ابنیه بازارچه مرزی یزدان شهرستان زیرکوه، اجرای شبکه فیبر نوری، تکمیل شبکه برق رسانی داخلی و روشنایی و ترمیم ساختمانهای اداری و خدماتی باراچه میل 73 درمیان و اجرای شبکه برق فشار متوسط، شبکه داخلی آب و جدول کشی بازارچه مرزی میل 78 سربیشه است که اجرای آن حدود 5 ماه زمان برده است.

فخر افزود: احداث یک ساختمان اداری و اجرای شبکه های برق رسانی و آبرسانی به بازارچه مرزی  میل 78 سربیشه و اجرای شبکه فیبر نوری، حفر چاه آب و تکمیل شبکه برق رسانی به بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان نیز از طرحهای در دست اجرا در بازارچه های مرزی خراسان جنوبی است.

وی گفت: امسال برای اجرای طرحهای عمرانی بازارچه های مرزی خراسان جنوبی، 56 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که به تدریج جذب و هزینه می شود.

 خراسان جنوبی 4 بازارچه مرزی در شهرستانهای زیرکوه، درمیان، نهبندان و سربیشه دارد که هم اکنون تنها، بازارچه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه دارای گمرک رسمی و فعال است و صادرات کالا به افغانستان از آن انجام می شود.

3 بازارچه دیگر نیز به دلیل مستقر نبودن گمرک رسمی کشور افغانستان در آن، غیر فعال است که این موضوع از سوی استانداری خراسان جنوبی در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار