تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: از این پس صدور مجوز ساخت و ساز در حریم پایتخت توسط شهرداری ممنوع است مگر آنکه مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان را داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 26 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران رسیدگی به موضوع ساخت و سازهای غیر قانونی در حاشیه شهرها و روستاهای این استان را بحثی حائز اهمیت خواند و افزود: هر حوزه ای در این زمینه با بیان مشکلات و چالش ها به طریقی قصد دارد خود را از ورطه رسیدگی به این مساله خارج کند.
وی یادآورشد: عمل به قانون مهمترین وظیفه هر مسئولی است و هیچ جرمی بالاتر از این نیست که در قبال امانتی که به مدیران و مسئولان سپرده شده، کوتاهی صورت گیرد و با تخلفات برخورد نشود.
محسنی بندپی اظهار داشت: وظایف دستگاه ها در هر حوزه ای مشخص و آسیب های موجود در حوزه ساخت و سازهای غیر قانونی هم معین است.
استاندار تهران گفت: کاری کرده ایم که زمین های کشاورزی دیگر برای کشت و کار مقرون به صرفه نیست، در حالی که باید از این بخش حمایت انجام می گرفت.
وی خاطر نشان کرد: شرایط را به گونه ای ایجاد کرده ایم که اکنون روستاها برای روستاییان قابل سکونت نیست و از سوی دیگر برای اشتغال پایدار آنان برنامه ای نداریم.
محسنی بندپی یکی دیگر از مشکلات کنونی پیش روی استان تهران را سرریز جمعیت و لزوم برنامه ریزی برای مدیریت آن برشمرد و ادامه داد: موضوع تفکیک باغ ها را هم باید به صورت جدی پیگیری کرد.
استاندار تهران با بیان اینکه گاه افراد ناگزیر به تفکیک باغ ها هستند، گفت: پیش از این قانون، تفکیک این زمین ها را ممنوع کرده بود در حالی که سال 96، این قانون لغو شد و اکنون مسئولان در برابر قوانین و شرایط متناقض در این زمینه قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی استان در برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی عدم قطعیت صدور احکام قضایی است، در حالی که مسئولان با ساخت و ساز غیر مجاز مواجه می شوند، احکام قضایی در مورد توقف عملیات صادر می شود.
محسنی بندپی تاکید کرد: در مورد مدیریت ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها نیز بازنگری در طرح های هادی روستایی باید در اولویت قرار گیرد.
استاندار تهران گفت: باید از ابزارهای قانونی استفاده کرد و درآمدهای حاصل از جرایم ماده 100 و 99 را به خزانه منتقل ساخت.
وی تصریح کرد: مسئولیت حفظ و حراست از زمین ها با جهاد کشاورزی است و نظارت بر چگونگی اجرای طرح های تقصیلی نیز باید با جدیت به دست دستگاه های متولی انجام گیرد.
محسنی بندپی به تدوین طرح جامع و تفصیلی برای تمام شهرهای استان تهران اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن باید حداکثر طی 6 ماه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار و قابل سکونت این استان را تدوین کند.
استاندار تهران گفت: باید اقدامات پیشگیرانه در حوزه ساخت و ساز را تقویت کرد و متوجه بود که نمی توان برای مناطق چهارگانه استان تهران در شرق، غرب، جنوب و شمال نسخه واحدی پیچید.
کمیسیون ماده 100 و 99 به تخلفات ساخت و ساز و صدور احکام تخریب یا جرایم نقدی می پردازند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: ساخت و ساز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار