فرماندار دشت آزادگان:
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به رهاسازی آب بارندگی در منطقه گفت: با توجه به خروج آب از تالاب، قطعا بستان و چند روستا در معرض خطر سیلاب هستند که این موضوع به مدیریت بحران اعلام شده است.
کد خبر: ۷۰۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ 27 January 2019

غلامعباس هزاریان در نشست هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان، که امروز (7 بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: آب‌هایی که اکنون در حال رهاسازی است به سمت دشت آزادگان و هویزه سرریز می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت خشکسالی کشاورزان اقدام به باز کردن سیل‌بندها کرده‌اند، گفت: علی‌رغم تشکیل جلسات و هماهنگی‌های لازم، دستگاه‌ها هیچ کمکی به ما نکردند.

هزاریان عنوان کرد: تجهیزاتی که از سوی مدیریت بحران در اختیار ما قرار گرفت جوابگو نبود و مجبور به کرایه تجهیزات شدیم و در نهایت توانستیم 32 سیل‌بند را ترمیم کنیم.

فرماندار دشت آزادگان گفت: با توجه به خروج آب از تالاب هورالعظیم، قطعا بستان و چند روستا در معرض خطر سیلاب هستند که این موضوع به مدیریت بحران اعلام شده است.

وی گفت: به علت خالی بودن مخزن شماره یک تالاب هورالعظیم توانستیم شکافی ایجاد کرده و آب را رهاسازی کنیم.

در ادامه قاسم موسوی فرماندار هویزه نیز اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های اخیر وضعیت "رفیع" بحرانی ارزیابی شد که اقدامات لازم در سه تا چهار روستای نزدیک این شهر انجام شده است.

وی گفت: موضوع لایروبی انهار منتهی به هورالعظیم هر ساله پیگیری می‌شود. نهرهای منتهی به رودخانه از رفیع به سمت تالاب در حال کوچکتر شدن هستند و این موجب می‌شود که دبی آب در طول شهر و مسیر رفیع افزایش یابد.

فرماندار هویزه با بیان اینکه جهت پیشگیری از خطر وقوع سیلاب در منطقه باید تجهیزات بیشتری در اختیار این فرمانداری قرار بگیرد، ادامه داد: اگر این روند ادامه یابد، وضعیت و شرایط بحرانی‌تر می‌شود.

موسوی گفت: انتظار می‌رود شرکت نفت همکاری بیشتری با ما داشته باشد. اکنون در حوزه رفیع شکستگی رخ داده است که در حال بستن شکاف ورودی رفیع هستیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار