استاندار خوزستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شرایط فعلی که احتمال جاری شدن سیل وجود دارد حق خروج از استان را ندارند.
کد خبر: ۷۰۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 28 January 2019

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های قابل‌ملاحظه در روزهای آینده، اظهار کرد: بارش‌های فراوانی در بالادست و پایین‌دست سدهای خوزستان پیش بینی شده است. به همین دلیل جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب‌ها ممکن است مشکلاتی را برای بعضی مناطق ایجاد کند که در این خصوص بازدید‌هایی از مناطق مختلف صورت گرفت و اقدامات لازم انجام شد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: تمام مأموریت‌های مدیران استانی لغو و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در استان خوزستان حضور داشته باشند. همچنین دستگاه‌های اجرایی باید یک معاونت تام‌الاختیار کشیک در مدیریت بحران استان قرار دهند. فرمانداران شهرستان‌ها نیز از حضور در مرکز استان برای جلسات خودداری کنند، همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها امروز باید تشکیل شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: حجم آب قابل‌ملاحظه پشت سد کرخه پیش‌بینی می‌شود و ممکن است خروجی سد کرخه افزایش یابد، بنابراین لازم است تالاب هورالعظیم ظرفیت بیشتری برای پذیرش آب داشته باشد. مخزن شماره ۴ و ۵ که استفاده بهینه زیادی از آن‌ها نمی‌شود به طور موقت بازگشایی می‌شوند تا به ظرفیت تالاب افزوده شود و حجم آب خروجی مشکلی برای مردم منطقه ایجاد نکند.

وی گفت: برای خروجی آب از سد دز مدیریت لازم باید صورت بگیرد. همچنین فیوز پلاک نهر بحره قرار شد همین امروز توسط جهاد نصر بازگشایی شود.

شریعتی با اشاره به احتمال خطر برای برخی روستاها، اظهار کرد: آبفای روستایی آب را به میزان لازم برای روستاهای در معرض خطر تأمین کند. همچنین عشایری که در مسیر سیلاب قرار دارند باید جابه‌جا شوند.

وی افزود: برخی از مصوبات جلسه مدیریت بحران باید همین امروز اجرایی شود و مدیرکل مدیریت بحران استان پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشد تا در سیلاب‌ها و بارش‌های روزهای آینده کم‌ترین مشکل و دغدغه وجود داشته باشد.

خوزستان دومین استان از نظر بارش باران در سال آبی جاری

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اثربخشی تشکیل کارگروه‌های ۱۴ گانه تخصصی در ستاد مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: در حالی‌که میزان آورد آب امسال بسیار بیشتر از سال ۹۵ بود و تاکنون استان خوزستان دومین استان کشور از لحاظ میانگین بارش در سال آبی جدید بود ولی با مدیریت‌هایی که انجام شد از وقوع سیلاب جلوگیری شد.

وی افزود: از یک ماه گذشته کارگروه مقابله با سیلاب با توجه به هشدارهای هواشناسی و سازمان آب و برق تشکیل شد و پیگیری‌های لازم به‌ویژه در حوزه سد کرخه، سد دز، سد مارون و سد جراحی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به این‌که حوزه سد دز یک حوزه تک سدی است، عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان آب و برق رسوباتی که از ابتدای ساخت سد دز وجود دارد در حدود ۳۰ درصد است و با توجه به تک سدی بودن این حوزه به مدیریت بیشتری نیازمند است. به همین دلیل رهاسازی مستمر آب در این ۴۰ روز گذشته وجود داشت که برای برخی هم استانی‌ها موجب خساراتی به‌ویژه در بخش کشاورزی شد.

وی گفت: سیل‌بندهایی که بعد از سال ۹۵ دچار مشکل شده بودند بدون اعتبارات ملی و تنها از طریق تعامل بین‌دستگاهی ترمیم شدند. همچنین در طی یک ماه اخیر بالای ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات کامل به شهرهای مورد نیاز برای ترمیم سیل‌بندها ارسال شد.

حاجی‌زاده گفت: به مردم به‌ویژه عشایر روستایی‌ها و کشاورزان توصیه می‌کنیم به هشدارها و اخطارهای هواشناسی و سازمان آب و برق توجه کنند که در معرض آسیب جدی قرار نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار