معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت:
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط فعلی اقتصادی، تشکیل کنسرسیوم توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی استان ها با توجه به مساله تحریم ها ضروری است.
کد خبر: ۷۰۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 28 January 2019

خداداد غریب پور در بازدید از طرح الکترود گرافیتی اردکان با بیان اینکه این طرح از اهمیت بسزایی در صنعت فولاد برخوردار است، افزود: با توجه به ظرفیت های این طرح و سرمایه گذاری 350 میلیون یورویی، باید بر اساس شاخص های موجود، اشتغال زایی این مجموعه افزایش یابد.
مدیر عامل ایمیدرو اضافه کرد: این نهاد با هدف تسهیل در فعالیت طرح، تا نیمه اسفند موارد مربوط به سهامداری را مشخص می کند، تا شرایط برای تزریق منابع مالی جدید به طرح فراهم شود.
این مسئول تاکید کرد: سهامداران طرح الکترود گرافیتی اردکان به نسبت سهم خود، تامین مالی این طرح را در دستور کار قرار دهند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه دولت در تقویت صنعت با محور بخش خصوصی را یادآور شد و تصریح کرد: به طور حتم دولت در تعیین تکلیف امور و حل مشکلات چنین طرح هایی که تاثیرگذاری بالایی در صنعت دارد، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
ابوالقاسم مختاری مجری طرح الکترود گرافیتی اردکان نیز با ارائه گزارشی اظهار داشت: ظرفیت تولید کارخانه سالانه 30 هزار تن و قابل توسعه تا 45 هزار تن است.
به گفته وی، اشتغالزایی این کارخانه در زمان تولید 577 نفر و غیرمستقیم چهار هزار نفر است.
مختاری با بیان اینکه اهمیت طرح به این دلیل است که با افتتاح این واحد، صنعت فولاد کشور از واردات الکترود بی‌ نیاز خواهد شد.
وی یادآور شد: الکترود گرافیتی هیچ جایگزینی در صنعت فولاد ندارد، در نتیجه فناوری آن در دنیا خاص به‌ شمار می‌رود این در حالی است در آسیا تنها چین، هند و ژاپن تولید این محصول را در اختیار دارند.
این کارخانه در زمینی به مساحت 72 هکتار در 15 کیلومتری اردکان و در مسیر راه ترانزیتی تهران- یزد - بندعباس در دست ساخت.
به گفته مختاری، در این کارخانه از جدیدترین فناوری روز دنیا استفاده می شود علاوه بر این طراحی آن با بیشترین حساسیت نسبت به آلودگی و کاهش مصرف انرژی و آب انجام شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به اردکان از مجتمع صنعتی معدنی چادرملو و گندله سازی این شهرستان ازدید کرد .
طرح الکترود گرافیتی از جمله طرح های راکد صنعت فولاد بود که از زمان دولت یازدهم دوباره فعالیت خود را از سرگرفت و مرداد 1393 به همت ایمیدرو و نماینده اردکان شرکتی به نام شرکت الکترود اردکان با سهامداری ایمیدرو، شرکت فولاد مبارکه، فولاد خراسان، شرکت چادرملو و شهرداری اردکان تشکیل شد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار