رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۵۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان توسط دوستداران طبیعت اقدام به کاشت بذر انواع گوناگون گیاهان بومی شده است، گفت: سالانه در بخش مرکزی لارستان ۳ تن انواع گیاهان دارویی تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 28 January 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: شرایط اقلیمی متفاوت در ایران سبب شده گیاهان طبی و دارویی در این سرزمین رشد کنند. منطقه‌ لارستان نیز با داشتن رویشگاه‎های گیاهی مرتعی و جنگلی متنوع دارای انواع مختلف محصولات است.

ویترین‌های پرعطر و بوی عطاری‌ها و فهرست‌های زیبای انواع گیاهان دارویی در بازار این شهرستان به وفور دیده می‌شود، اما آنچه در این بین مهم است وجود این گیاهان دارویی در لارستان بوده که در صورت توجه بیشتر می‌توان گستره زیادی از آنها را در این شهرستان تولید و حتی صادر نیز کرد.

در این زمینه رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه گیاهان دارویی آویشن، مروتلخ، آنغوزه، زنیان و خاکشیر مهم‌ترین محصولاتی است که در این شهرستان می‌روید، اظهار داشت: سالانه فقط در بخش مرکزی لارستان 3 تن انواع گیاهان دارویی تولید و برداشت می‌شود.

منصور رضایی با بیان اینکه نحوه برداشت «آویشن» و «مروتلخ» به شکل هرس بوته است، افزود: گیاهان دارویی « زنیان و خاکشیر» به شکل جمع‌آوری بذر و «آنغوزه» به شکل جمع‌آوری شیره پس از عملیات تیغ‌زنی برداشت می‌شوند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه امسال بیش از 500 هکتار از مراتع این شهرستان توسط دوستداران طبیعت بذرکاری شده است، تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده بذرهای کاشته شده اثربخش بوده و به رشد کافی رسیده است و انتظار می‌رود با نزول بارش رحمت الهی این اقدامات همیاران طبیعت به نقطه مطلوب برسد.

رضایی بیان کرد: در شهرستان لارستان مزرعه گیاهان دارویی «آلوئه ورا»، مریم گلی، به لیمو، نعناع فلفلی، چای ترش و غیره به شکل پراکنده وجود دارد.

وی با توصیه به افراد علاقه‌مند به فعالیت و سرمایه‌گذاری در زمینه گیاهان دارویی تصریح کرد: در این زمینه بهتر است در فعالیت‌هایی نظیر برداشت مکانیزه و ارگانیک، ایجاد صنایع بسته‌بندی و عصاره‌گیری با بهره‌گیری از نظرات مشاورین و همچنین بازاریابی و فروش مناسب محصولات اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار