رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق‌سیل‌زده:
رییس دفتر رییس جمهور بیان کرد: برای ما مهم است که در زمان بارش باران، شاهد خسارت به مردم نباشیم و اوضاع کنترل شود؛ امیدواریم در سفر امروز به خوزستان بتوانیم برای حل مشکلات مناطق سیل زده گام‌های موثری برداریم.
کد خبر: ۷۰۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 30 January 2019

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه اهواز، اظهار کرد: امروز به دستور رئیس جمهور و همراه با رئیس مدیریت بحران کشور به منظور بررسی خسارات سیل به خوزستان سفر کردیم.می‌خواهیم با مردم مناطق سیل‌زده همدردی کنیم و حرف آن‌ها را از نزدیک بشنویم و برای رفع مشکلات آنها اقداماتی انجام دهیم.

به گزارش"تابناک"؛ رییس دفتر رییس جمهور بیان کرد: برای ما مهم است که در زمان بارش باران، شاهد خسارت به مردم نباشیم و اوضاع کنترل شود؛ امیدواریم در سفر امروز به خوزستان بتوانیم برای حل مشکلات مناطق سیل زده گام‌های موثری برداریم.

باران‌ شدید چند روز اخیر و طغیان رودخانه‌ها، باعث جاری شدن سیل در مناطقی از خوزستان به ویژه شهر رفیع و روستاهای حاشیه کرخه در شهرستان دشت‌آزادگان شد.

در ادامه محمود واعظی و اسماعیل نجار با حضور در شهر رفیع، در جریان وضعیت این شهر پس از بارندگی‌های اخیر و همچنین عملیات ترمیم سیل بند این شهر قرار گرفتند.

سیل‌بند رفیع هنوز به طور کامل ترمیم نشده و همچنان آب از روی سیل بند در حال عبور است و در حال حاضر نیروهای مردمی، سپاه و هلال احمر در منطقه حضور دارند و در حال کار برای ترمیم سیل بند هستند.

جلسه مدیریت بحران استان امشب با حضور واعظی و نجار پیرامون بررسی وضعیت شهرهای گرفتار در سیلاب استان در اهواز برگزار خواهد شد.

همچنین محمود واعظی در حاشیه بازدید از عملیات ترمیم سیل بند در رفیع خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در بازدیدی که از سیل بند رفیع داشتیم، شاهد اقدامات بسیار خوبی بودیم تا آب با این حجم زیاد وارد شهر نشود.

وی افزود: با اقدامات انجام گرفته تقریبا جلوی همه بخش هایی که ممکن بود از آن محل ها آب وارد خیابان ها و یا منازل مردم بشود، گرفته شد.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: سیل بند رفیع با یک کار شبانه روزی و همکاری استاندار خوزستان در منطقه ایجاد شد و در این زمینه باید از استاندار خوزستان تشکر کرد.

وی ادامه داد: استاندار خوزستان در طول این روزها، به صورت شبانه روز در منطقه حضور داشته و من از او تشکر میکنم. این عملکرد استاندار خوزستان درس بسیار خوبی برای همه مدیرانی است که در مناطقشان مشکل دارند و باید به صورت جهادی کار کنند.

واعظی عنوان کرد: همه دستگاه های استان تجهیزات خود را بسیج کرده اند تا اقدامات بسیار خوبی برای تکمیل این سیل بند انجام بگیرد و در این زمینه به مردم رفیع این نوید را می دهم که تا 30 دقیقه آینده جلوی ورود آب به منطقه رفیع گرفته شود.

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: از همه مردم رفیع تشکر می کنم زیرا همکاری این مردم با مسولان بسیار عالی بود. مردم این منطقه به جای آنکه توقع داشته باشند تا دولت همه مشکلات آن ها را حل کند، خودشان با همراهی که انجام دادن این اتفاق بسیار خوب را رقم زدند.

واعظی بیان کرد: ابتدا تلاش می شود تا مانع ورود آب به شهر شویم و سپس در خصوص زراعت هایی که دچار خسارت شده اند تصمیم گیری شود.

وی افزود: دغدغه رئیس جمهور نسبت به مرزنشینان و اهالی منطقه و کسانی که در جنگ و پس از آن از آب و خاک‌شان دفاع کردند، را به اطلاع مردم رساندیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: می‌دانیم که مردم منطقه گاه با کم‌آبی و گاه با سیل مواجه هستند که هردو مسئله گرفتاری‌هایی برای مردم به‌وجود آورده است؛ رئیس جمهور از ما خواسته در این رابطه گزارشی تهیه شود.

وی در پاسخ به پرسشی در رابطه به پرداخت خسارت کشاورزان، گفت: الان مهم‌ترین موضوع برای ما در این سفر، جلوگیری از آسیب‌ بیشتر به مردم است.

برچسب ها: سیل ، محمود واعظی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار