دو عامل باعث آن شد که جهان متوجه شود اتفاقی که در ایران در حال افتادن است عادی نیست؛ یکی حضور امام در فرانسه بود و دیگری قطع صادرات نفت.
کد خبر: ۷۱۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 01 February 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در مراسم تجدید بیعت مسئولان و کارکنان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، ضمن تبریک آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: نقش خوزستان در تداوم انقلاب استثنایی است.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: دو عامل باعث آن شد که جهان متوجه شود اتفاقی که در ایران در حال افتادن است عادی نیست؛ یکی حضور امام در فرانسه بود و دیگری قطع صادرات نفت؛ کارکنان صنعت نفت در خوزستان اعتصاب کردند و یک بشکه نفت هم صادر نشد. در جریان اعتصاب کارکنان، معیشت آنها بسیار با سختی مواجه شده بود و به همین دلیل آیت‌الله جزایری کمک‌هایی را به صورت اضطراری برای آنها جمع‌آوری کرد. بعد از این اتفاق بود که هیاتی از سوی امام راحل به خوزستان آمد چراکه امام دستور داده بودند نفت به میزان مصرف داخلی تولید شود.

حسن‌زاده گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در جنگ تحمیلی هم همچنان خوزستان حضور و نقش مهمی داشت. تمام آنچه که نوشته شده، ۵ درصد از یک ماه اول جنگ هم نیست. همه مردم خوزستان و رزمندگان در مقابل دشمن ایستادگی کردند. کسی در آن موقعیت نمی‌توانست منتظر رسیدن دستور از مرکز باشد و با رشادت، از حمله دشمن بعثی‌ جلوگیری کردند. بعد از آن بود که دیگر رزمندگان از دیگر استان‌ها به خوزستان آمدند و اولین گروه هم از تبریز بودند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: خوزستان در تولید نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر نقش اساسی را در تولید ثروت کشور دارد؛ الان وقت گلایه کردن نیست اما می‌خواهم بگویم در جریان سیل رفیع دیدید که مردم چقدر از اینکه مسئولانشان در کنارشان هستند خوشحال‌اند.وی بیان کرد: مدیران فرصت مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را فرصت خدمتگزاری بدانند.

همچنین حجت‌السلام سیدلطف‌الله سپهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ورود امام راحل به کشور مصداق جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ بود که بساط ظلم و فساد برچیده شد و فضای احیای فرایض دین و آموزه‌های اسلام رونق گرفت.

وی ادامه داد: با همه توطئه‌های دشمنان که انقلاب اسلامی به سن چهلم نرسد امروز این جشن با بیعت دولتمردان با نماد ولایت آغاز شد. در جریان سیل رفیع از صبر و متانت مردم و خدمات مسئولان به ویژه استاندار قدردانی می کنم.

سپهر گفت: بیش از ۵۰ هزار فعالیت فرهنگی و هنری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خوزستان تهیه شده و ۳۰ هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای خوزستان، آبادان و شبکه الاهواز در خدمت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

غلامرضا شریعتی همچنین اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی و دوازدهم بهمن ماه ۵۷ نقطه عطفی برای اسلام فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، آنجا که خمینی کبیر به همراهی مردم به مبارزه با ظلم و طاغوت پرداخت و نهضت مردمی انقلاب اسلامی که بر پایه عدل علی (ع) و مبارزه با استکبار جهانی و دست رد بر شرق و غرب بود بنا نهاده شد.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب یک رهبر وارسته و در نوع خود بی نظیر برای جامعه ستم دیده بود، امام خمینی یک امت بود که توانست ملتی را با خود علیه ظلم و جور همراه و روشنگری های خود را بر طاغوت زمانه روا سازد. همچنین مردم را آگاهی بخشی کند و میل به خروج از استبداد را در مردم روشن کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امام خمینی توانست مقوله مقبولیت و مشروعیت را بین نظام و مردم بنا و مبنا را در حکومت مردمی در قالب مردم سالاری دینی ترویج دهد.

شریعتی ادامه داد: امام (ره) حکومت را نه در قلدری و نه در اشرافی گری می دانست، امام خمینی در انقلاب اسلامی به دنبال مشروعیت مردم‌سالاری دینی بر پایه میهن دوستی بود، آنجا که استعمار و استثمار را به شدت نکوهش کرد و افیون ملت ها می دانست.

وی عنوان کرد: امام با تکیه بر مردم، بنای استبداد را برای همیشه برانداخت و به دنبال خلق حکومتی بود که مردم در آن نقش اصلی را ایفا کنند و مردم را بهترین راهبر و راهنما برای خود و حکومت قلمداد می کرد؛ می توان گفت که امام خمینی نمونه بارز اعتدال، عقلانیت و تدبیر در راستای حفظ و کرامت مردم و کشور بود.

استاندار خوزستان یادآور شد: دهه فجر امسال که مقارن با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی است که دشمنان قسم خورده این مردم، و در رأس آن آمریکای جنایتکار که با بی شرمی عیان و تمام گفتند؛ ایران رنگ ۴۰ سالگی را نخواهد دید ولی اکنون شاهد پابرجایی بیش از پیش ایران اسلامی هستیم.

شریعتی بیان کرد: ۴۰ سال انقلاب اسلامی همواره با شدیدترین اجحاف ها همراه بود، از جنگ تحمیلی که بلوک شرق و غرب در راه سرنگونی این ملت هم قسم شدند تا تحریم های ناجوانمردانه که هیچ کدام نتوانستند از عزم راسخ این ملت بکاهد و همواره صلابت و اقتدار خود را بیش از گذشته حفظ کردند.

استاندار خوزستان گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دولت تدبیر و امید که بر خواسته از اجماع عمومی مردم ایران اسلامی است با تلاش و کوشش دو چندان خود مفتخر به ادامه دهنده واقعی راه امام و خدمتگزار مردم است و همه تلاش و دستاوردهای خود را متعلق به مردم و خود را مکلف به خدمتگزاری به این مردم می داند.

شریعتی اضافه کرد: امروز کارگزاران دولت در استان خوزستان با تمام تلاش، سعی در برآورده کردن مطالبات به حق مردم دارند و بر خود وظیفه می دانند که از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی درخواست کرد: از همه شما زنان، مردان، اقوام، جناح‌ها، گروه‌ها و تشکل‌ها، نمایندگان، ائمه شریف درخواست می کنم که با اتحاد و انسجام بیشتر و بهتر حرکت کنیم، نیک می دانم هیچ مجموعه ای ۱۰۰ درصد کامل نیست و تکامل جزء در اتحاد و همدلی خلق نخواهد شد.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه مؤظف به خدمتگزاری و امانت دار اعتماد مردم هستیم، اظهار کرد: اول به خودم و بعد به دیگر خدمتگزاران توصیه می کنم به شیوه ای حرکت کنیم که دشمن از اتحاد و انسجام ما به یأس و افسردگی کشیده شود و مبادا به گونه ای رفتار کنیم که در زمین دشمن بازی کنیم.

شریعتی افزود: امروز دولت تدبیر و امید با اعتدال و دوری از افراط و تفریط همواره بر پایه خط اسلام ناب محمدی که بر مبنای اعتدال است حرکت می کند و نیک می داند که سعادت و رفاه مردم از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی در پایان تاکید کرد: وحدت و ایستادن در کنار هم برای خدمتگزاری به مردم رمز موفقیت است که در رسیدگی به مشکلات شهر رفیع نیز نمود پیدا کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در ۲۱ کارگروه ستاره دهه فجر خوزستان بیش از ۵۰ هزار برنامه پیش بینی شده از همه مردم خواست در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پررنگ داشته و مدیران دستگاه های اجرایی نیز اهتمام ویژه ای به برگزاری برنامه ها داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار