استاندار مازندران گفت: روند تکمیل پروژه نیروگاه 25 مگاواتی غرب استان که جزء پروژه‌های اقتصاد مقاوتی است تسهیل شود.
کد خبر: ۷۱۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ 02 February 2019

احمد حسین‌زادگان امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در استان مازندران پیگیری مصوبات است.

وی با اعلام اینکه بحث پیگیری مصوبات در سازمان‌ها جدی گرفته شود، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که مصوبات روی کاغذ بماند و دبیرخانه‌ای در این ارتباط باید ایجاد شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان هم از حساسیت خاصی برخوردار است و این حساسیت‌ها باید جدی گرفته شود.

این مسؤول با اعلام اینکه محیط زیست تکلیف استان را در ارتباط با پروژه‌های زیربنایی و اصولی مشخص کند، افزود: تعلل در این ارتباط به ضرر استان مازندران است.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه چندین شهرستان در غرب استان مازندران به دلیل تعلل در تاسیس نیروگاه 25 مگاواتی در منطقه حفاظت شده است در ایام تابستان با کمبود و قطعی برق مواجه می‌شوند، افزود: در این بخش نیاز به همکاری محیط‌زیست داریم و از اختیارات خودشان نسبت به صدور مجوز اقدام شود.

وی اضافه کرد: هزار مگاوات در سال گذشته کمبود برق داریم و در غرب استان مازندران به دلیل حضور گردشگر انبوه نیازمندی‌های ما بیشتر است و راهی به جز ساخت نیروگاه نداریم.

استاندار مازندران یادآور شد: کل عرصه نیروگاه 25 مگاواتی دو هکتار است و برای احداث تاسیسات 5 هزار متر زمین تحت پوشش قرار می‌گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: همه پروژه‌های که به دلیل مشکلات زیست محیطی به تاخیر افتاده استخراج و برای تعیین تکلیف آنها به صورت جدی‌تر تصمیم بگیریم.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه محیط زیست در منطقه حفاظت شده حتی یک میخ هم نمی‌توانند جابه‌جا کنند، افزود: این موارد را باید مصداقی رسیدگی کنیم و با تعامل نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی گفت: برای تکمیل پروژه سیماک در استان مازندران توسط اداره کل پست استان تا پایان بهمن‌ماه صبر می‌کنیم و باید تعیین تکلیف شود.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار