در آیین نواختن زنگ انقلاب مطرح شد:
حیدری خاطرنشان‌کرد: دستاوردها و نعمت‌های انقلاب آنقدر فراوان است که نمی‌توانیم آن‌ها را شمارش کنیم. یکی از دستاوردهای انقلاب شکوفایی استعدادهای جوانان به‌خصوص دختران است. دختران پیش از انقلاب به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایر بسیار محروم بودند اما امروز می‌بینیم که گوی سبقت را از پسران ربوده‌اند. در هیچ جای دنیا این فضای معطر به ایمان، علم و دانش مهیا نیست، مگر در ایران اسلامی.
کد خبر: ۷۱۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 02 February 2019

آیت‌الله محسن حیدری در آیین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان ستایش اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان زیادی به جبهه‌ها رفتند و نوجوانان و جوانان ما قله‌های مختلف علمی، دانش هسته‌ای، نانو، پزشکی و رشته‌های مختلف دیگر را فتح کرده‌اند، به طوری که دنیا اعتراف کرده است که شتاب رشد علمی جوانان ما 11 برابر شتاب رشد جوانان سایر کشورها است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: جوانان ما در زمینه‌های مختلف سیاسی اجتماعی رشد کرده‌اند و در زمینه‌های جهانی الگو شده‌اند. در بیداری اسلامی، جوانان مصر به تاسی از جوانان ایرانی، طاغوت مصر را به زیر کشیدند. در تونس، یمن، مغرب، عراق، سوریه، لبنان و... جوانان به تاسی از جوانان ایرانی، حماسه‌ها آفریدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اوایل حضور داعش در عراق، جوانان عراقی را در یکی از پایگاه‌های خوزستان آموزش می‌دادند. وقتی در جمع آنان سخنرانی کردم، صحبت‌های آن‌ها من را به یاد جوانان‌مان در طول انقلاب می‌انداخت. شما در آستانه دهه پنجم انقلاب هستید. شما نسل سوم یا چهارم انقلاب اسلامی هستید. با روحیه‌ای که در شما وجود دارد، امید داریم راهی را که جوانان در سال 57 به رهبری امام خمینی(ره) آغاز کرده‌اند که راه تحول عمیق و گسترده بود، در همه زمینه‌ها ادامه دهید.

حیدری خاطرنشان‌کرد: دستاوردها و نعمت‌های انقلاب آنقدر فراوان است که نمی‌توانیم آن‌ها را شمارش کنیم. یکی از دستاوردهای انقلاب شکوفایی استعدادهای جوانان به‌خصوص دختران است. دختران پیش از انقلاب به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایر بسیار محروم بودند اما امروز می‌بینیم که گوی سبقت را از پسران ربوده‌اند. در هیچ جای دنیا این فضای معطر به ایمان، علم و دانش مهیا نیست، مگر در ایران اسلامی.

وی افزود: بدانید که شما نه تنها رسالت بزرگ ساختن ایران اسلامی را بر دوش دارید، بلکه رسالت انقلاب و تحول در دنیا را نیز باید بر دوش خود احساس کنید. شما تنها در ایران نیستید، همه دنیا نگاه‌شان به شما است. این پرچم سه رنگ ایران اسلامی نماد اسلام، الله، معرفت و ملت خداجوی ایران است. این پرچم نماد عزت و کرامت است و همه ما باید زیر این پرچم بایستیم و با افتخار آن را به اهتزاز در بیاوریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: الگوی شما باید حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه (س) باشند. برخی می‌گویند حضرت فاطمه در قرن شش زندگی می‌کرد و ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم، چگونه باید از او الگو بگیریم؟ ارزش‌های زندگی دو دسته‌اند؛ برخی از ارزش‌ها متغیر هستند و برخی ثابت. ارزش‌های متغیر مانند معماری ساختمان، برق و اینترنت و... هستند و ارزش‌های ثابت به انسانیت بستگی دارند.

حیدری ادامه داد: به طور مثال قوه ایثارگری، شجاعت، معرفت، تعدی به حقوق دیگران و... ارزش‌های ثابت هستند و بد و خوب بودن این ارزش‌ها تغییرپذیر نیست. ارزش‌های الهی بر اساس فطرت انسانی گذاشته می‌شوند و در فطرت الهی نیز تغییری بوجود نمی‌آید. مقصود از الگو بودن حضرت زهرا و حضرت زینب، الگو بودن آن‌ها در این موارد است. حضرت زهرا نه تنها الگوی زنان، بلکه الگوی مردان نیز هست.

وی گفت: شما حامل رسالت بزرگ انقلاب هستید. هم خودتان و هم محیط پیرامون را متحول کنید. این رسالت و بوی خوش را به سراسر زمین برسانید. این رسالت بزرگ جز با دانش‌آموزی، آموختن علم، معرفت و پرورش جسم و جان، دل و مغز و روان، میسر نیست. این تحول باید در بعد انسانی شما تحقق پیدا کند، در غیر این صورت محقق نمی‌شود.

در ادامه محمد تقی زاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: به زودی فراخوان و فرآیند جذب جوانان دانش آموخته بومی در رشته های مورد نیاز در آموزش و پرورش خوزستان آغاز می شود.

وی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش موثری داشتند.دانش آموزان در چهار دهه انقلاب موفقیت های علمی و آموزشی زیادی را کسب کرده اند و برای جمهوری اسلامی افتخارات زیادی را کسب کردند.

در این آیین نمایشگاهی از فعالیت های پرورشی دانش آموزان با محوریت موضوع پیروزی انقلاب اسلامی گشایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار