مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: فاز نخست ساماندهی و ارتقای کیفی و کمی موزه شوش آغاز شده است و طی روزهای آینده به اتمام می‎رسد.
کد خبر: ۷۱۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 05 February 2019

بیژن حیدری‎زاده اظهار داشت: براساس شرح وظایف تعیین‎شده برای پایگاه جهانی شوش، ارتقای سطح کمی و کیفی موزه از وظایف اصلی و از تعهدات این پایگاه به یونسکو محسوب می‎شود که در همین راستا این پایگاه از ابتدای شکل‎گیری نسبت به ساماندهی انبارهای اشیاءِ تاریخی و موزه اهتمام داشته است.

او با بیان این‎که در راستای فعالیت‎های پیشین و طی یک برنامه زمان‎بندی‎شده فاز اول ساماندهی کیفی و کمی سالن‎های موزه شوش آغاز و تا چند روز آینده تمام خواهد شد افزود: دراین فاز اقداماتی از قبیل بهبود سیستم گرمایشی و سرمایشی، ارتقاء سطح کلی موزه، نورپردازی و چیدمان اشیاء دوره هخامنشی مورد توجه قرار گرفته‎اند.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش بیان کرد: در سالن مربوط به بخش هخامنشی سکوهایی آجری برای نمایش آثار موجود در انبارها واشیاء مرمت شده اخیر ایجاد شده است و پس از این اقدامات، تعداد زیادی از اشیاءِ ارزشمند پیش از تاریخی، ایلامی، هخامنشی، پاتی، ساسانی و اسلامی در شرایطی بهتر به بازدیدکنندگان و پژوهشگران عرضه خواهد شد.

وی موزه شوش را یکی از مکان‎های دیدنی استان خوزستان و گنجینه‎ای از سال‎ها تمدن ایران اسلامی توصیف کرد و افزود: این موزه در سال 1345شمسی به منظور نمایش دادن آثاری از حدود 160 سال کاوش‎های باستان‎شناسی شوش، چغازنبیل و دیگر استان‎های مجاورساخته شده است و در باغی وسیع قرار دارد .

حیدری‎زاده ادامه داد: موزه شوش مجموعه‎ای ارزشمند در حوزه تاریخ و فرهنگ کشور و یکی از اصلی‎ترین مراکز فرهنگی، تاریخی و باستانی است که سالانه بازدیدکنندگانپ بسیاری از سراسر جهان از آن استقبال می‎کنند.

او تصریح کرد: ساختمان موزه شوش متشکل از چهار سالن اصلی بزرگ است که آثاری از دوره‎های پیش ازتاریخ تا دوره اسلامی را در برگرفته است؛ علاوه بر آن، دو سالن جانبی در کنار سالن‎های اصلی قرار دارند که یکی از این دو سالن مختص به معرفی آثار و ارائه اطلاعات تاریخی وگردشگری است و دیگر سالن جانبی نیز در دستور کار آینده پایگاه برای نمایش آثار باستانی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار