رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان از افتتاح دو مدرسه عشایری خیرساز در ایذه و باغملک با اعتبار 300 میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 04 February 2019

حمید قنبری اظهار کرد: حدود یک سال پیش به اتفاق مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل نوسازی مدارس استان، سفری به تهران داشتیم و با توجه به فیلم‌هایی که از وضعیت مدارس عشایری در استان به نمایش گذاشتیم، مقرر شد 10 واحد آموزشی توسط موسسه قلم‌چی در مناطق عشایری احداث شود.

وی افزود: از این 10 مدرسه ساخت 9 مورد شروع شد. دو مورد از این مدارس روز گذشته در ایذه و باغملک به بهره‌برداری رسیدند. چند مورد از این مدارس حدود 70 یا 80 درصد پیشرفت داشته‌اند اما ساخت یکی از این مدارس هنوز انجام نشده است.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: دبستان دوکلاسه عشایری خیرساز در سرله بخش میداوود باغملک، ساخته شده است. دبستان یک کلاسه خیرساز روستای سرقلعه در ایذه نیز بهره‌برداری رسیده است. دانش آموزان این مناطق پیش از این در کانکس مشغول به تحصیل بودند که با افتتاح این مدارس، این دانش‌آموزان به این کلاس‌های درس منتقل شده‌اند و فضای مناسبی برای تحصیل آن‌ها فراهم شده است.

قنبری افزود: این دو مدرسه به صورت مشارکتی توسط موسسه علمی آموزشی قلم‌چی با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان در مدتی کمتر از یک سال ساخته شده‌اند. برای ساخت دبستان دوکلاسه در باغملک 200 میلیون تومان و برای ساخت دبستان یک کلاسه در ایذه 100 میلیون تومان هزینه شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدرسه عشایری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار