مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خوزستان:
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خوزستان گفت: با توجه به بارش‌های قابل‌توجه در سال آبی تا کنون وضعیت تالاب‌ها در خوزستان مناسب است و اگر این بارندگی‌ها تا پایان سال آبی 98-97 به همین شکل ادامه داشته باشند، نگرانی برای میزان آب موجود در تالاب‌ها در بهار و تابستان نخواهیم داشت.
کد خبر: ۷۱۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 04 February 2019

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خوزستان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های قابل‌توجه در سال آبی تا کنون وضعیت تالاب‌ها در خوزستان مناسب است و اگر این بارندگی‌ها تا پایان سال آبی 98-97 به همین شکل ادامه داشته باشند، نگرانی برای میزان آب موجود در تالاب‌ها در بهار و تابستان نخواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خوزستان عنوان کرد: امسال که وضعیت آب ذخیره شده در پشت سدهای استان وضعیت مطلوب دارد باید از این فرصت استفاده کنیم و برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از این آب در بخش کشاورزی، تالاب‌ها و کانون‌های ریزگرد انجام شود.

وی گفت: این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده بارندگی مناسب مانند امسال وجود نداشته باشد و با توجه به فرونشست آب‌های زیرزمینی در کل کشور، مهم‌ترین موضوع امروز برنامه‌ریزی برای آب موجود و استفاده از راهکارهای علمی برای بهینه مصرف کردن منابع آب و خاک است.

در روزهای گذشته و به دلیل رهاسازی آب از سدهای خوزستان، تالاب‌های استان آب‌گیری شدند و دریچه‌های حوضچه‌های تالاب هورالعظیم به سمت کشور عراق باز شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار