سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه:
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با بیان اینکه وضعیت شهرستان ایذه در حوزه بیماری سرطان مساعد نیست گفت: در حوزه درمان سرپایی و توسعه بخش درمان در شهرستان نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم.
کد خبر: ۷۱۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 05 February 2019

حسین شاهولی با بیان اینکه در حوزه سلامت شبکه بهداشت و درمان 25 درصد کار را برعهده دارد، افزود:‌75 درصد دیگر مسؤولیت حوزه درمان بر عهده سایر ادارات و نهادها است و آنها نیز برای سلامت جامعه باید نقش خود را ایفا کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با بیان اینکه با وجود خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان باز هم مشکلات زیادی را داریم، ادامه داد: با توجه به توسعه و پیشرفت تکنولوژی، تغیر سبک زندگی و تغذیه نوع بیماری‌ها نیز در جامعه تغییر یافته است.

شاهولی گفت: وضعیت شهرستان ایذه در حوزه بیماری سرطان مساعد نیست و در این بین نیز سرطان پوست آمار قابل توجهی از این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند که این مورد نیز با وجود راه پیشگیری آسان و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در مردان و زنان، به دلیل نگرش‌های موجود در این شهرستان مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه خطر این بیماری های صعب‌العلاج مردم شهرستان ایذه را تهدید می‌کند و اگر کوتاه بیاییم و به پیشگیری آن نپردازیم مشکل حاد خواهد شد اضافه کرد: باید در رابطه به شیوع این بیماری‌ها و راه‌های مقابله با آن اطلاع‌رسانی‌ها و فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا از شیوع آن در آینده جلوگیری شود.

*پایداری کلینیک پزشکی در ایذه به شرط حضور مستمر پزشکان متخصص در شهرستان

شاهولی در ادامه با اشاره به تکمیل کار ساخت کلینیک پزشکی جدید در شهرستان ایذه بیان کرد: برقرار ماندن فعالیت کلینیک بیمارستانی در شهرستان ایذه به حضور پزشکان متخصص در آن مربوط می‌شود، زیرا اکثر پزشکانی که در این مرکز به کار گرفته می‌شوند از پزشکان طرح هستند که پس از پایان دوره خود از شهرستان خارج شده یا به راه‌اندازی مطب‌های خصوصی روی می‌آورند.

وی در ادامه تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های خود و همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز سعی می‌کنیم کلینیک با کمبود پزشکان متخصص مواجه نشود و خدمات به صورت مستمر در اختیار بیماران قرار گیرد.

شاهولی در ادامه با اشاره به کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان شهرستان ایذه گفت: این کمبود نیرو به ویژه در بخش پرستاری تنها به شهرستان ایذه و استان خوزستان مربوط نمی‌شود و تمام نقاط کشور با این مساله مواجه هستند. برخی از نیروهای پرستاری شهرستان به دلیل فشردگی کار با گذشت 20 سال توان کار را از دست می‌دهند و ما نیز تا زمان بازنشستگی آنها نمی‌توانیم ردیف استخدامی جدید بگیریم.

*انتظار برای احداث بیمارستان 200 تخت‌خوابی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با اشاره به تصویب احداث بیمارستان 200 تخت‌خوابی در شهرستان در کنار فعالیت بیمارستان شهدای ایذه افزود: یک خانواده اقدام به واگذاری 20 هزار متر زمین مورد نیاز برای اجرای طرح کرده‌اند ولی ما برای توسعه طرح نیازمند 35 هزار متر زمین هستیم و از این‌رو باید میزان مورد نیاز را از آنها خریداری کنیم و بر این اساس باید نشست جدید با این خانواده خیر انجام دهیم.

وی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای خرید زمین اضافه جهت توسعه مرکز مورد نظر اظهار کرد: با توجه به نبود بودجه و پشتوانه مالی در شهرستان، فکر فروش یکی از اموال شبکه بهداشت و یا واگذاری آن به خانواده واگذار کننده زمین برای خرید اضافه زمین مورد نیاز مطرح شده است که پس از تصمیم‌گیری در این رابطه اقدامات برای ساخت بیمارستان جدید وارد فاز جدید خواهد شد.

*با زیر‌میزی گرفتن پزشکان و مراکز بدون مجوز لیزر برخورد جدی می‌شود

شاهولی در ادامه با اشاره به مساله زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان بیان کرد: اگر پزشکی در این حوزه اقدام به چنین کاری کند با وجود کمبود پزشکان در این شهرستان باز هم با وی برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت و حتی در این شهرستان ممنوع کار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت برخی از مراکز بدون مجوز در زمینه لیزر در شهرستان گفت: در این مورد نیز گزارش‌هایی دریافت شد و ما پیگیری را آغاز کردیم، با توجه به اهمیت این مساله و سلامتی شهروندان حمایت هیچ مسؤولی از این افراد نیز پذیرفته نیست و هیچ‌گونه مدارایی با افراد خاطی صورت نمی‌گیرد.

شاهولی ادامه داد: اگر شهروندان در زمینه خدمات پزشکی و لیزر شکایت و یا گزارشی را داشته باشند می‌توانند با ارائه شکایت یا مستندات از حق خود دفاع کنند و به هیچ‌وجه از این کار سر باز نزنند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان سرپایی و توسعه بخش درمان در شهرستان نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم اضافه کرد: ظرفیت موجود در تنها بیمارستان شهرستان کافی نیست و با وجود افزایش تخت درمانی در این مرکز دیگر نمی‌توان به آن تخت جدید اضافه کرد زیرا به کیفیت و خدمات ضربه جدی وارد می‌کند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، سلامت ، سرطان ، ایذه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار