مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: فارس از ابتدای سال 97 تا پایان دی ماه بالغ بر 83 میلیون دلار واردات کالا و اقلام داشته است .
کد خبر: ۷۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 04 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:بابک دایی با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و دارایی یک‌دستگاه فرابخشی و ستادی است، افزود: اقتصاد کلان در این وزارتخانه و به‌تبع آن در دستگاه امور اقتصاد و دارایی استان‌ها رصد و پایش می‌شود.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران تولید ناخاصل داخلی استان فارس تا سال 94 حدود 59 میلیارد تومان و تولید سرانه نیز 12 میلیون تومان محاسبه شده است.

دایی با اشاره به نرخ بیکاری استان ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری فارس تا پاییز 97 به ترتیب 40.2 درصد و 14.5 درصد و میزان سپرده‌های بانکی این استان تا پایان دی‌ماه را 59 میلیون میلیارد تومان است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان ادامه داد: تسهیلات اعطایی و نسبت مصارف به منابع بانکی نیز در همین تاریخ به ترتیب 38 میلیون میلیارد تومان و 81 درصد گزارش شده است.

دایی با بیان اینکه حق بیمه واحدهای تولیدی فارس تا انتهای آذر امسال 729 میلیارد تومان است، افزود: خسارت پرداختی تا 9 ماهه امسال 545 میلیارد تومان و میزان صادرات خارجی استان تا پایان دی ماه 214 میلیون دلار گزارش شده است.

وی بیان کرد: بالغ بر 70 درصد پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی فارس در حوزه انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر بوده است .

به گفته او استان فارس از ابتدای سال 97 تا پایان دی ماه بالغ بر 83 میلیون دلار واردات کالا و اقلام داشته است .

دایی با بیان اینکه سال 81 قانون سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به تصویب رسید، ادامه داد: از آن پس تاکنون 66 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در فارس بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون دلار انجام شده که 33 طرح آن با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون دلاری تنها مربوط به سه سال اخیر بوده است .

وی افزود: سال 96 یک میلیارد و 8 میلیون دلار جلب سرمایه‌گذاری خارجی در فارس انجام شده است .

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان ادامه داد: اگرچه سهم و هدف سرمایه‌گذاری سالانه فارس 555 میلیون دلار پیش‌بینی شده اما در حال حاضر به میزان تحقق بالاتر و به مبلغ بیش از یک میلیارد دلاری رسیده‌ایم .

وی با اشاره به تعداد کارکنان حقوق‌بگیر استان گفت: تعداد 10 هزار و 225 کارمند در استان وجود دارد که از این تعداد بیشترین آنها مربوط به کارکنان سازمان جهاد کشاورزی با دو هزار و 398، استانداری با یک‌هزار و 271 و اداره‌کل بهزیستی با یک‌هزار و 55 کارمند است.

دایی بیان کرد: امسال از کشورهای چین، بلژیک، مالزی، اتریش، قطر و آمریکا طرح‌های سرمایه‌گذاری در فارس جلب شده است .

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان با اشاره به وضعیت درآمدهای عمومی استان گفت: درآمدهای عمومی شامل درآمدهای مالیاتی و سایر می‌شود که در بخش عمومی مصوب امسال استان فارس دو هزار و 600 میلیارد تومان است که تا پایان دی‌ماه یک‌هزار و 890 میلیارد تومان آن با 87 محقق شده است .

وی با بیان اینکه درآمدهای مصوب مالیاتی استان در سال جاری نیز دو هزار و 37 میلیارد تومان بوده که تا پایان دی ماه یکهزار و 712 میلیارد تومان و به عبارتی 92 درصد محقق شده است .

دایی با اشاره به وضعیت اعتبارات استان در سال 97 افزود: در بخش اعتبارات هزینه‌ای طی ده ماهه امسال 332 میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار