مدیرکل بهزیستی خوزستان از حضور تیم فوریتی محب بهزیستی خوزستان در مناطق سیل‌زده خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 04 February 2019

غلامرضا صدیق‌راد اظهار کرد: از ساعات اولیه وقوع سیل در مناطق سیل‌زده استان تیم فوریتی محب بهزیستی خوزستان متشکل از مددکاران و مشاوران بهزیستی در محل حضور یافتند.

وی تصریح کرد: تیم فوریتی محب بهزیستی پس از وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله به منظور مداخلات روانی و اجتماعی و کاهش فشار روانی بر افراد آسیب‌دیده در محل حضور پیدا می‌کنند.

صدیق‌راد افزود: گروه فوریتی محب به صورت داوطلبانه و از نیروهای مختلف از جمله مراکز مشاوره بهزیستی ، کارشناسان، مددکاران، روانشناسان و اساتید دانشگاه‌ها و روان‌پزشکان و گروه‌های اجتماع‌محور که آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل تیم محب افزايش توان، انسجام و هماهنگی لازم بين نيروها و عوامل امدادی استان در جهت پاسخگويی سريع به حوادث غيرمترقبه است، بیان کرد: هم‌اکنون 18 تیم فوریتی محب و 46 محله محب در شهرستان‌های اهواز، آبادان، اندیمشک، خرمشهر، دزفول، شوش، دشت آزادگان، ایذه، شوشتر، رامهرمز، ماهشهر و رامشیر تشکیل شده که به صورت تخصصی آموزش دیده و آماده مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا و شرایط اضطراری هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح محب جهت آماده‌سازی روحی و روانی آحاد جامعه برای آمادگی در مقابله با رخدادها و بلایای طبیعی و استفاده از پتانسیل مردمی برای همه افراد جامعه ضروری است و برنامه حمایت‌های روانی اجتماعی مبتنی بر جامعه پس از حوادث و بلایا برنامه‌هایی هستند که هدفشان بهبود بهداشت سلامت روان جامعه است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار