مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به پایین آمدن قدرت خرید مستمری‌بگیران و سقف پایین دریافتی آنان با توجه به تورم موجود بیان کرد:منابعی برای بحث همسان‌سازی حقوق مستمری‌ بگیران در حال پیگیری است و این موضوع در بودجه سال 1398 پیش‌بینی شده و اگر منابع مورد نیاز تامین شود برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران آمادگی لازم وجود دارد.
کد خبر: ۷۱۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 04 February 2019

صادق جلیلی در نشست خبری که امروز (15 بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با جمعیت پوشش بیمه‌شده بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار نفر که بیش از 61 درصد جمعیت استان خوزستان را شامل می‌شود، پس از تهران بیشترین مراکز درمانی را دارا است. 

به گزارش"تابناک" وی تصریح کرد: در حال حاضر شش بیمارستان ملکی و یک بیمارستان هیات مدیره‌ای تامین اجتماعی در خوزستان فعال هستند. همچنین یک بیمارستان در دزفول و آبادان در دست اجرا است؛ بیمارستان 96 تخت‌خوابی دزفول 90 درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان 160 تخت‌خوابی آبادان بالغ بر 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: پروژه توسعه بیمارستان شوشتر نیز در دست اجرا است که حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با افزوده شدن این توسعه بیمارستانی خدمات خوبی به بیمه شده‌ها در این شهرستان ارائه می‌شود.

جلیلی گفت: در حال حاضر تنها در بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز حدود 7 میلیارد تومان پروژه آغاز شده است که پروژه تعمیرات و توسعه درمانگاه تخصصی بیمارستان امیرالمؤمنین از این پروژه‌ها است. علی‌رغم محدودیت‌های مالی علاوه بر این پروژه‌ها تقریبا در همه مراکز درمانی خوزستان، پروژه‌های تعمیرات اساسی و توسعه ساخت و سازها در دست اجرا است یا به پایان رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان بیان کرد: در بیمارستان بهبهان علاوه بر پروژه بلوک زایمانی که در حال انجام است، بخش هتلینگ زنان نیز به پایان رسیده است که فردا به بهره‌برداری می‌رسد. در بیمارستان مسجدسلیمان نیز حدود 650 میلیون تومان برای آسانسور و پروژه سیستم فاضلاب بیمارستان در نظر گرفته شده است. همچنین پروژه اورژانس بیمارستان امیرالمؤمنین مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مجموع هزینه‌های ما در سال 96 حدود 1300 میلیارد تومان بوده است که در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه شده است. در سال 96، 2 میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی، 6.5 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی، 13.5 میلیارد تومان تعمیرات مصرفی پزشکی و بیش از 34 میلیارد تومان برای خرید دارو هزینه شده است و همه این اقدامات در شرایطی انجام شد که منابع مالی سازمان محدودیت دارد.

جلیلی تصریح کرد: امسال برای ارائه خدمات‌دهی بهتر به بیمه‌شدگان حدود 20 پزشک و کادر درمانی را استخدام کردیم. همچنین اعمال فوق تخصصی چشم‌پزشکی در بیمارستان امیرالمؤمنین راه‌اندازی شده است و اکنون عمل پیوند قرنیه در این بیمارستان انجام می‌شود. 

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: در سال جاری سه آزمون استخدامی برگزار شد که حدود 150 نفر جذب سازمان خواهد شد. یکی از اقدامات خوب دیگری که انجام شد اخذ مجوز شبانه‌روزی کردن درمانگاه رامهرمز بود. 

وی با اشاره به نهضت آی تی در تأمین اجتماعی، گفت: نهضت آی تی سازمان در تأمین اجتماعی آغاز شده است و در مراکز ملکی استفاده از نسخه کاغذی حذف شده است و اکنون نیازی به استفاده از دفترچه در این مراکز نیست. در حال حاضر نیز مشغول آموزش مؤسسات طرف قرارداد هستیم و زیرساخت‌ها تقریبا فراهم شده است و اکنون برخی از این مؤسسات طرف قرارداد و مطب‌ها نسخه کاغذی را حذف کرده‌اند و از نسخه الکترونیکی استفاده می‌کنند.

جلیلی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا، گفت: توسعه نسخه‌های الکترونیک در سال آینده، راه‌اندازی بیمارستان دزفول و بیمارستان آبادان، افزودن یک دستگاه سی‌تی اسکن پیشرفته به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و توسعه خدمات کیفی در مراکز جهت توسعه عمل‌های تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان برخی از برنامه‌ها است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان خدمات انجام شده اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه سال جاری 4 میلیون و 11 هزار و 406 مورد ویزیت در مراکز این سازمان انجام شد. همچنین زایمان طبیعی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اهواز رتبه نخست استان خوزستان را دارد. با توجه به اینکه 62 درصد جمعیت خوزستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند اگر می‌خواهیم انتظارات بیمه‌شدگان را محقق کنیم باید 62 درصد امکانات درمانی در اختیار ما قرار بگیرد.

وی در خصوص عدم فعالیت داروخانه‌های این سازمان به صورت شبانه‌روزی، تصریح کرد: چارت کاری سازمان تامین اجتماعی تا ساعت 20:00 است که برای کار از ساعت 20 تا 24  اضافه‌کاری در نظر می گیریم.
 
در ادامه مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان نیز گفت: 99درصد رشد کمی و کیفی تامین اجتماعی در خوزستان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رخ داده است.
 
سید محمد مرعشی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 30 قشر جامعه زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار گرفتند و بیمه اختیاری ، حرفه ها و مشاغل آزاد و بیمه زنان خانه دار در این سازمان تبدیل به قانون شد.
 
وی با اشاره به اینکه برای دسترسی بهتر بیمه شدگان تامین اجتماعی (اصلی و تبعی) به خدمات این سازمان ، 19کارگزاری در راستای برون سپاری در استان راه اندازی شده گفت: در سال های اخیر 40هزار طرح دعوا در هیات ها مورد رسیدگی قرار گرفته و آرا قانونی صادر شده است.
 
وی تعداد افراد زیر پوشش تامین اجتماعی را 2 میلیون و 940هزار و 36نفر معادل 62 درصد جمعیت 4.8میلیونی خوزستان بیان کرد و افزود:هم اکنون 149هزار و 488 کارگاه در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 76هزارو 693 کارگاه فعال و بقیه به صورت کارفرمایی مدیریت می شوند.به گفته مرعشی در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 15شعبه در تامین اجتماعی خوزستان فعال بود که هم اکنون به 36شعبه رسیده ضمن آنکه پنج شعبه اقماری نیز راه اندازی شده است.

مرعشی حجم مطالبات تامین اجتماعی خوزستان را از دستگاه های اجرایی و اداری استان 30هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: وصول نکردن مطالبات سبب شده تاخیرهایی در پرداخت حقوق مستمری بگیران و تامین هزینه های بخش درمان استان داشته باشیم.

وی در خصوص افزایش حقوق مستمری‌بگیران، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تنگناهای مالی اما حقوق مستمری‌بگیران بیش از حقوق کارکنان به صورت سالانه افزایش داشته است و حداقل افزایش 20 درصدی مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی را داشتیم اما به علت شرایط اقتصادی و تورم بالایی که بر جامعه حاکم است قدرت خرید مستمری‌بگیران پایین آمده است. بنابراین منابعی برای بحث همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در حال پیگیری است که باید منابع آن از سوی دولت تأمین شود. این موضوع نیز در بودجه سال 98 پیش‌بینی شده است که اگر منابع از طرف دولت تأمین شود، جهت همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران آمادگی داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به مزایای حذف دفترچه‌های بیمه نیز گفت: دفترچه‌های کاغذی علاوه بر هزینه‌های چاپ و حمل، موجب سوءاستفاده برخی افراد شده است. الکترونیکی شدن دفترچه‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌ها موجب می‌شود که دیگر بیمه‌شده برای استفاده از خدمات نیازی به دفترچه نداشته باشد و صرفا با ارائه کد ملی از خدمات بهره ببرد. این اقدام به نوعی تسهیلاتی برای بیمه‌شدگان و پزشکان است، زیرا اگر پزشکان به این طرح بپیوندند، 60 درصد مبلغ مطالبات خود که باید از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند، فوری و ظرف 24 ساعت به حساب آنها واریز می‌شود.

مرعشی با اشاره به انتقاداتی که در خصوص نحوه ارائه خدمات تأمین اجتماعی خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی حقی همگانی است و اسم این سازمان موجب شده است که همه فکر می‌کنند خدمات این سازمان که جزو وظایف دولت هستند را باید این سازمان ارائه دهد. سازمان تأمین اجتماعی یک صندوق بیمه‌ای است و خدماتی که اکنون ارائه می‌دهیم نیز فراتر از مقررات قانون تأمین اجتماعی است. پوشش تأمین اجتماعی به صورت عام وظیفه دولت‌ها است و نمی‌توانیم وظایف دولت را بر عهده بگیریم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار