امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: از مسئولان، قوای سه‌گانه و دستگاه قضایی مطالبه داریم که با مردم همراهی کنند و خود را خادم مردم هم در شعار و گفتار و هم در عمل و رفتار بدانند، سختی جنگ اقتصادی اول باید بر دوش مسئولان و بعد بر دوش مردم باشد.
کد خبر: ۷۱۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 04 February 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در تجمع بزرگ بانوان خوزستانی که به ‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در مصلای اهواز برگزار شد با اشاره به آیه ۵ سوره ابراهیم "وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ؛ و در حقيقت، موسى را با آيات خود فرستاديم [و به او فرموديم‌] كه قوم خود را از تاريكي‌ها به‌سوى روشنايى بيرون آور، و روزهاى خدا را به آنان يادآورى كن، كه قطعاً در اين [يادآورى‌]، براى هر شكيباىِ سپاسگزارى عبرتهاست‌"، اظهار کرد: کلمه یوم‌الله که برای اولین بار در کلام امام راحل آمد در این آیه کریمه بیان شده است.

وی ادامه داد: خداوند در این قرن برای ما عالم ربانی را همراه آنچه از علم‏، اخلاق، سیاست داشت فرو فرستاد؛ رسالت امام راحل این بود که مردم را از تاریکی‌ها به مسیر نور هدایت کند اما یک تفاوت میان آنچه که حضرت موسی(ع) و امام راحل انجام دادند وجود داشت و آن این بود که مردم با پیامبر خدا همراهی نکردند اما مردم ما با ولات فقیه‌شان همراهی کردند که نتیجه‌اش پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حسن‌زاده با بیان اینکه در همراهی مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی زنان در کنار مردان حضور داشتند، گفت: اولین شهیدی که در اهواز تقدیم راه انقلاب اسلامی شد شهید محمدتقی کتانباف بود که در ۱۳ فروردین ۵۷ به شهادت رسید. در همان تظاهرات‌ها که از مسجد آیت‌الله جزایری شروع شد زنان در کنار مردان بودند و امام راحل در اولین پیامی که از نجف دادند گفتند آن ملتی که زنان در کنار مردان قیام می‌کنند، پیروز است. علاوه بر نقش پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس، در آزادسازی خرمشهر، در پشت جبهه و پشتیبانی از رزمندگان، در قالب کادر پزشکی و پرستاری، در تداوم و استمرار انقلاب اسلامی هم نقش داشتند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: این انقلاب از آرمان‌ها و اهدافش منحرف نشده است. مقام معظم رهبری همان مسیر امام و مردم همان همراهی را با ولایت فقیه دارند و به همین جهت خشم دشمن ادامه دارد، عصبانیت آمریکای خبیث بیش از دیروز و دهه‌های قبل است. دشمن شیوه جنگ را از جنگ نظامی به جنگ فرهنگی تغییر داده و جنگ فرهنگی از بین نرفته بلکه در کنارش جنگ اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: نقش بانوان در این دفاع بسیار مهم است. حیا، عفاف، پاکدامنی و آنچه که کمال یک جامعه را باعث می‌شود را دشمن هدف قرار داده است. بی‌مبالاتی، عدم مسئولیت‌پذیری، مصرف‌گرایی‏، تجملات و اشرافی‌گری برنامه‌های دشمن است که قصد ترویج آن‌ها را دارد؛ نقاط مقابل این موارد اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است. خواسته‌هایمان را بر اساس قدرتمان تعریف کنیم.

حسن‌زاده عنوان کرد: ما در شرایطی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند و اطمینان داشتند که ایران چهلمین پیروزی انقلاب را نخواهد دید. ما با پیروزی انقلاب نه تنها کشورمان بلکه بسیاری از کشورها مثل لبنان‏، سوریه، عراق و یمن را که در اختیار آمریکا و سعودی‌ها بودند را از حلقوم آمریکا بیرون کشیدیم؛ چون این کشورها دیده بودند که ایران تصمیم‌گیری و استقلال و پیشرفت‌های علمی را تجربه کرده است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: نسلی که دوران پیش از انقلاب اسلامی و استکبار، دیکتاتوری، اختناق و سلطه بیگانه در کشور را دیده موظف است نسل‌های بعد را با واقعیات آشنا کند. نسل‌های بعد فکر نکنند فقط تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی در حال حاضر وجود دارد و انقلاب دستاوردی نداشته است. امروز تصمیمات در داخل کشور گرفته می‌شود.

 

منبع: ایسنا

وی گفت: از مسئولان، قوای سه‌گانه و دستگاه قضایی مطالبه داریم که با مردم همراهی کنند و خود را خادم مردم هم در شعار و گفتار و هم در عمل و رفتار بدانند. سختی جنگ اقتصادی اول باید بر دوش مسئولان و بعد بر دوش مردم باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار