معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه در واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها به بخش خصوصی باید دقت بیشتری انجام بگیرد، گفت: دولت نباید در مسیری قدم بردارد که فقط واگذاری انجام دهد و باری را از دوش خود بردارد بلکه دولت موظف است در ادامه کار شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، نظارت کند.
کد خبر: ۷۱۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 05 February 2019

علی‌حسین حسین زاده با انتقاد از روند خصوصی‌سازی برخی کارخانه‌ها اظهار کرد: مسولان در سطح کشور باید روند خصوصی‌سازی و واگذاری کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی را به صورت کارشناسی و منطقی دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها به بخش خصوصی باید دقت بیشتری انجام بگیرد، افزود: اینکه یک شرکت یا کارخانه را فقط در مزایده قرار دهیم و بدون بررسی اهلیت بخشی که قرار است واگذاری به آن انجام بگیرد، کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کنیم صحیح نیست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت نباید در مسیری قدم بردارد که فقط واگذاری انجام دهد و باری را از دوش خود بردارد بلکه دولت موظف است در ادامه کار شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند نظارت کند.

حسین زاده ادامه داد: دولت باید در فعالیت شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، به صورت فعال دخالت کند و بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت‌های لازم را انجام دهد و در صورتی که نیاز به تذکر یا ارائه راهکارهایی باشد، نسبت به ارائه آن‌ها اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک شرکت از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شود و سپس دولت آن شرکت را رها کند، خصوصی سازی نام ندارد. این نگاه باید در کشور اصلاح شود تا بتوان از منابع مالی و امکانات سخت افزاری که در استان خوزستان و کشور وجود دارد، به خوبی بهره گرفته شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار