دبیر اول سفارت ژاپن عنوان کرد:
دبیر اول سفارت ژاپن در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: دولت ژاپن آمادگی همکاری در بخش‌های محیط زیست در استان خوزستان را دارد.
کد خبر: ۷۱۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 06 February 2019

تاکه شی کوموتو دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن در ایران در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: دولت ژاپن خواستار توسعه فعالیت‌ها در حوزه مختلف خصوصاً محیط زیست در ایران است. به همین دلیل می‌خواهیم بدانیم در حوزه محیط زیست چه بخش‌هایی نیاز به مشارکت دارد.

وی به سفر سفیر ژاپن در سال گذشته به استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: با برخی از مشکلات زیست محیطی چون گرد و غبار که در سال‌های اخیر برای استان خوزستان مشکل‌ساز شده، آشنایی داریم.

دبیر اول سفارت ژاپن با اشاره به برخی از اقدامات زیست محیطی دولت ژاپن از جمله مشارکت در طرح احیای دریاچه ارومیه و پذیرش و آموزش ۳۰۰۰ نفر جهت آموزش‌هایی با موضوعات زیست محیطی در کشور ژاپن گفت: از لحاظ دولتی پیگیر خواهیم بود تا در حد توان در زمینه بهبود وضعیت زیست محیطی استان خوزستان مشارکت داشته باشیم.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، نیز در این دیدار به برخی از توانایی‌های اقتصادی، کشاورزی و زیست محیطی خوزستان اشاره و اظهار کرد: فرصت‌های مناسبی در استان خوزستان وجود دارد و خوزستان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور به لحاظ سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به استثنا بودن فعالیت‌های محیط زیستی از تحریم‌ها گفت: دولت ژاپن می‌تواند در زمینه استفاده از انرژی‌های نو با جمهوری اسلامی ایران و خصوصاً در استان خوزستان مشارکت داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به مشکلات گرد و غبار در استان اشاره کرد و خواستار بهره‌گیری از تجارب دولت ژاپن در مهار و مقابله با این پدیده شد.

وی ادامه داد: دولت ژاپن می‌تواند در زمینه آموزش موضوعات زیست محیطی در استان خوزستان با پذیرش کارشناسان ایرانی جهت آموزش و یا اعزام اساتید ژاپنی به ایران فعالیت داشته باشد.

لاهیجان‌زاده با اشاره به موضوع بازچرخانی آب در بخش صنعتی، کشاورزی و مدیریت پسماند در این حوزه‌ها گفت: این موارد از مهم‌ترین موضوعات مهم زیست محیطی در استان خوزستان هستند که دولت ژاپن می‌تواند در آن مشارکت کند.

وی به برخی از پروژه‌های زیست محیطی در استان خوزستان با مشارکت دولت ژاپن در زمینه ایستگاه‌های سنجش آلودگی‌ها اشاره کرد و خواستار تداوم این برنامه‌ها شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار