استاندار خوزستان عنوان کرد:
استاندار خوزستان با بیان اینکه امیدواریم فاز دوم منطقه ویژه ماهشهر را اجرایی کنیم، گفت: با اقدامات موثری که در استان در حال انجام است، از واحدهای پتروشیمی حمایت خواهیم کرد تا به سمت سبز شدن گام بردارند و آلودگی نداشته باشند. این کار با جدیت و با سرعت در حال انجام است و امیدواریم شاهد آن باشیم.
کد خبر: ۷۱۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵ 06 February 2019

غلامرضا شریعتی امروز 16 بهمن ماه در حاشیه افتتاح پروژه های پتروشیمی به مناسبت دهه فجر در شهرستان ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت و تلاش در شهرستان ماهشهر به شکلی بوده که دو روز را برای افتتاح پروژه های این شهرستان اختصاص داده ایم.

وی افزود: امروز سه پروژه در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی را در شهرستان ماهشهر افتتاح کردیم. این پروژه ها در جهت حل مسایل زیست محیطی منطقه، توسعه این موضوع و همچنین بحث اشتغال به بهره برداری رسیدند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امروز همچنین عملیات اجرایی چندین پروژه در راستای سبز کردن صنعت پتروشیمی در این شهرستان آغاز شد.

شریعتی ادامه داد: کلنگ زنی پروژه پی دی اچ 300 هزار تنی یک پروژه بسیار ارزشمند در شهرستان و کشور است زیرا در کشور کمتر در این حوزه کار شده و عمده سرمایه گذاری های انجام گرفته در صنعت پتروشیمی مربوط به بخش های اتان و اتیلن بوده و کمتر در حوزه های پروپان پروپیلن کار شده است.

وی با اشاره به نیاز کشور به پروپان و پروپیلن عنوان کرد: خوشبختانه در حال کار بر روی این حوزه در استان خوزستان هستیم زیرا اقدام در این زمینه منجر به ایجاد اشتغال و تولید صنایع نهایی می شود. این کار یک کار ارزشمند است و از آن حمایت خواهیم کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در حوزه پتروشیمی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ارزش پروژه هایی که امروز در ماهشهر افتتاح کردیم بیش از 40 میلیارد تومان و ارزش پروژه هایی که عملیات اجرایی آن ها آغاز شد، حدود 200 میلیارد تومان بود.

شریعتی با بیان اینکه امیدواریم فاز دوم منطقه ویژه ماهشهر را اجرایی کنیم، گفت: با اقدامات موثری که در استان در حال انجام است، از واحدهای پتروشیمی حمایت خواهیم کرد تا به سمت سبز شدن گام بردارند و آلودگی نداشته باشند. این کار با جدیت و با سرعت در حال انجام است و امیدواریم شاهد آن باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار