مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تشریح کرد:
محمدیان با اشاره به قراردادهای منعقدشده در شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد: تاکنون در این شرکت 2877 قرارداد واگذاری زمین منعقد شده و از این تعداد 1543 قرارداد منجر به تولید شده است. در این زمینه اکنون 995 واحد با ظرفیت‌های مختلف مشغول به تولید هستند.
کد خبر: ۷۱۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 06 February 2019

اخلاق محمدیان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، در نشست خبری این شرکت که به‌مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: در بخش زیرساخت‌ها شرایط مطلوبی در شهرک‌های صنعتی استان داریم و باید اشاره کنم در خوزستان 71 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم که از این تعداد در 51 شهرک و ناحیه صنعتی امکان واگذاری زمین به متقاضیان مشاغل وجود دارد. 

وی افزود: 10 شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند که در این شهرک‌ها، واحدهای تولیدی فعال به سیستم شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب متصل هستند و پساب تولیدی آن‌ها تصفیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: چنانچه مطالعه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ماهشهر به اتمام برسد و اجرایی شود، همه شهرک‌هایی که باید تصفیه‌خانه داشته باشند، از این مزیت بهره‌مند خواهند شد.

محمدیان با اشاره به قراردادهای منعقدشده در شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد: تاکنون در این شرکت 2877 قرارداد واگذاری زمین منعقد شده و از این تعداد 1543 قرارداد منجر به تولید شده است. در این زمینه اکنون 995 واحد با ظرفیت‌های مختلف مشغول به تولید هستند.
 
وی ادامه داد: از سال 93 تاکنون تلاش شده است تا 259 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگردانده شوند. در این زمینه اقداماتی انجام گرفته است تا واحدهای راکد به تولید بازگردانده شوند. از ابتدای امسال نیز 21 واحد مجددا وارد چرخه تولید شده‌اند و بسیاری از این واحدها، واحدهایی هستند که نسبت به تولیدات جدید اقدام می‌کنند.

اخلاق محمدیان گفت: امروز همزمان با دهه مبارک فجر 43 پروژه عمرانی و 38 واحد صنعتی با حضور معاون وزیر سمت به بهره‌برداری خواهند رسید یا افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان درباره میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این شرکت، عنوان کرد: با توجه به آمار و ارقامی که در موضوع میزان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد، روند و وضعیت شهرک‌های صنعتی مقایسه با سال‌های قبل مثبت است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی استان خوزستان، بیان کرد: واحدهای صنعتی معمولاً در بحث نوسازی ماشین آلات و دستیابی به تکنولوژی‌های روز در این حوزه مشکلاتی دارند زیرا تکنولوژی تولید ما چندان به روز نیست.

محمدیان گفت: نکته دیگر این است که این واحدها برای حل مشکلاتشان نیاز به نقدینگی دارند و این کار باید انجام شود اما در این زمینه شرایط بسیار دشوار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: برخی واحدهای صنعتی در دریافت مطالبات دچار مشکل هستند و هنگامی که واحدی در دریافت مطالباتش با مشکل مواجه باشد، در پرداخت اقساط و بدهی‌های خود دچار مشکل می‌شود که به‌نظرم برای حل مشکلات این واحدها هر دستگاهی باید به میزان ظرفیت‌های خود به تولیدکنندگان کمک کند و خرید تولیدات داخلی هم می‌تواند کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی به واحدهای صنعتی باشد.

محمدیان با بیان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در اهواز بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است، عنوان کرد: حدود 40 درصد از تقاضا برای سرمایه‌گذاری برای حضور در شهرک‌های صنعتی اهواز است و بیش از 47 درصد از واحدهای به بهره‌برداری رسیده در اهواز مستقر هستند.
 
وی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام‌گرفته در شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: 8 قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی تا پایان آذرماه امسال منعقد شده است. در این زمینه میزان سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته حدود 13 میلیون یورو است. 
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه زیرساخت‌ها در استان برای جذب سرمایه‌گذار خارجی به خوبی مهیا است، ادامه داد: تقاضا برای استقرار شهرک‌های خصوصی در استان زیاد است اما پروسه دریافت مجوزات در این زمینه اندکی زمان‌بر است و به همان میزان که صدور مجوز یک شهرک صنعتی دولتی به طول می‌انجامد، به زمان نیاز است تا مجوز این شهرک‌ها صادر شود.

محمدیان در بحث سرمایه‌گذاری‌های انجام‌گرفته در خصوص ساخت نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد: در سال گذشته 5 قرارداد واگذاری 20 هکتاری زمین در بحث نیروگاه‌های خورشیدی را با سرمایه‌گذار آلمانی منعقد کرده‌ایم اما در این زمینه دستگاه‌های مربوطه باید پیگیر به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها باشند.

 

وی درباره آخرین وضعیت شهرک صنعتی مسجدسلیمان اظهار کرد: برخی بانک‌ها شرایطی فراهم کرده‌اند تا حدود 3 طرح مجددا به چرخه تولید برگردند که در پی آن بیش از 12 واحد در این شهرک فعال هستند و در تلاش هستیم با همکاری بانک‌ها تعداد بیشتری از واحدها را فعال کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام‌گرفته سرانجام مشکلات مجوز زیست محیطی شهرک صنعتی شماره 5 اهواز نیز حل شد و فقط برخی مسائل کوچک باقی مانده که با حل آن‌ها مجوز زیست محیطی شهرک صنعتی شماره 5 اهواز صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: متأسفانه درباره ساخت جاده دسترسی به این شهرک، کوتاهی‌هایی رخ داد اما اکنون در تلاشیم این مشکلات هرچه زودتر حل شده و شاهد تکمیل جاده دسترسی این شهرک باشیم تا این شهرک از بن‌بستی که در آن قرار گرفته، خارج شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار