تنابنده درباره «قسم» به تسنیم گفت: برای من همیشه تماشاگر مهم بوده و تلاش می‌کنم کاری را بسازم مخاطب دوست داشته باشد. «قسم» در عین اندیشه و معناگرایی، جذاب هم هست. خیلی خوشحالم در جشنواره‌ای پا گذاشته‌ام که همه فیلم‌ها متنوع و قابل احترامند و با آثاری رقابت می‌کنم که همه برای سینمای ایران دستاوردهای بزرگی به شمار می‌روند.

وی افزود: دوباره تکرار می‌کنم فارغ از هر نقد و هیجان جشنواره‌ای، من «قسم» را برای مردم ساخته‌ام و امیدوارم دوست داشته باشند.

تنابنده در پاسخ به این سوال که سینما در سال‌های اخیر با انحصارطلبی و اعمال نفوذ دفاتیر سینمایی مواجه شده، تصریح کرد: حقیقت ماجرا این است که وقتی به سمت شبه صنعتی شدن سینما حرکت می‌کنیم و گردش مالی این حرفه یا نیمچه صنعت بالا می‌رود به مفهوم عامی‌تر وقتی پول بیشتری در سینما در گردش است طبیعتاً یک بخشی فساد هم با خودش به همراه می‌آورد.

کارگردان فیلم «قسم» و بازیگر سریال «پایتخت» در پایان با اشاره به اینکه حرف زدن در رابطه با پول و پول کثیف راهی به جایی نمی‌برد، خاطرنشان کرد: همه جای دنیا این انحصارطلبی و اعمال نفوذها را شاهد هستیم ما برای ما که به تازگی پول‌های زیادی وارد سینمای‌مان می‌شود نیاز داریم از این مسیرها عبور کنیم و هیچ‌ چاره‌ای هم نداریم. فکر می‌کنم این همه حرف‌ زدن در رابطه با پول و پول کثیف راهی به جایی نمی‌برد، چون جزء لاینفک نیمه صنعت رو به رشد سینماست.