مدیر کل شیلات خوزستان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 24 هزار قطعه بچه ماهی آب شور در صیدگاه‌های شهرستان آبادان رهاسازی شد.
کد خبر: ۷۱۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 06 February 2019

نبی الله خون میرزایی با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: همزمان با این ایام عملیات رهاسازی 24 هزار قطعه بچه ماهی در صیدگاه‌های شهرستان آبادان انجام گرفت.

وی ادامه داد: هدف از رهاسازی این تعداد بچه ماهی آب شور در صیدگاه های شهرستان آبادان، حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی و تداوم اشتغال صید و صیادی در منطقه است و از این رو این اقدام با هماهنگی بخش های مختلف اجرایی شد.

مدیر کل شیلات خوزستان تصریح کرد: اداره کل شیلات استان برای سال آینده نیز برنامه هایی را در بحث رهاسازی بچه ماهی ها در دستور کار خود دارد. ادامه عملیات رهاسازی بچه ماهی شانک و صبیتی و پایش و ارزیابی تاثیر رهاسازی بچه ماهی بر بازسازی ذخایر آبزیان و میزان صید از دریا از جمله این برنامه ها هستند.

خون میرزایی ادامه داد: از دیگر برنامه های شیلات خوزستان، استقرار سازه ها و افزایش زیستگاه‌های مصنوعی، برگزاری دوره های آموزشی صید مسولانه و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی، از طریق رهاسازي گونه های با ارزش و تجاری است.

خون میرزایی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه صیادان عنوان کرد: سرفصل این دوره های آموزشی، نقش آبزیان در تامين امنیت غذایی جامعه، اشتغال جامعه صیادی و مضرات صیدهای مخرب و غیر مجاز است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار