شریعتی گفت: با آگاهی‌بخشی، رابطه و همبستگی مردم و نظام، قوی‌تر می‌شود؛ اگر انقلاب توانسته با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، استوار به حرکت ادامه دهد، به دلیل انتخاب مسیر مسؤولیت‌پذیری، پاسخگویی و علم است.
کد خبر: ۷۱۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 07 February 2019

سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان عصر روز گذشته در مراسمی با حضور مسؤولان در اهواز برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم افتتاحیه با اشاره با شرکت ۳۴۰ غرفه در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد حضور ۵۶۷ ناشر و نمایندگی بین‌المللی، ۹۱۱۲۵ عنوان کتاب، تعداد ۸۰ ناشر و ۸ کتاب فروشی استانی هستیم.

محمد جوروند با اشاره به گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با برگزاری نمایشگاه، افزود: با موافقت وزارت ارشاد این نمایشگاه در خوزستان از ۶ روز به ۷ روز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های جانبی در حوزه‌های متفاوت برگزار می‌شود، عنوان کرد: خوزستان استانی خاص به دلیل ریشه تاریخی و پرورش محققان و پژوهگشران علمی، دینی و فرهنگی بزرگ است.

غلامرضا شریعتی نیز در این آیین اظهار داشت: شبکه های مجازی و فناوری اطلاعات به نوعی به میدان آمده است و کتاب را به همآوردی کشانده است اما کتاب جایگاه ویژه ای دارد.رجوع و سندیتی که به کتاب می‌شود فقط منحصر به کتاب است و از این بابت کتاب ارزشمند است در صورتی که برای فضای مجازی سندیتی را قائل نیستند.

وی توضیح داد: تاکید ما بر برگزاری نمایشگاه کتاب و همزمان رسانه های دیجیتال است و بر آن نیز اصرار داریم.

استاندار خوزستان با بیان این که سیزدهمین نمایشگاه با شرایط بهتر و گسترده تر و حضور ناشران بیشتری نسبت به سال های قبل برگزار شد خاطرنشان کرد: امید است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل نهاد کتابخانه های استان به این وضعیت رونق دهند و برنامه‌هایی را در حوزه های مختلف اجرا کنند که شوق و رغبت مخاطب را به این نمایشگاه بیشتر کنند.

وی توضیح داد: شاید تلاش هایی صورت گرفت تا جامعه کمتر بداند اما انقلاب اسلامی در زمانی رقم خورد که توانست دانستن و آگاهی را با همین نوارها و کاست ها به آحاد مردم و جامعه برساند و هرچه دانایی بیشتر باشد به حق بودن این انقلاب واضح و مبرهن می‌شود.

شریعتی ادامه داد: هر چه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بیشتر باشد فشارها، دسیسه ها و فریبکاری هایی که برای آسیب زدن به این نظام مقدس طراحی می شود عیان می شود از این منظر اسلام و ایرانیان هیچ گاه از دانستن و بسط و گسترش فرهنگ کتاب دوری نجسته اند و همواره در این مسیر گام برداشته اند.

وی با بیان این که با وجود فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به محصور کردن و محدود کردن نیازی نیست گفت: محققان، پژوهشگران و علما همه باید در مسیری حرکت کنند تا به مسائلی که به غلط مطرح می شود پاسخ دهند و بتوانیم واقعیات را به جامعه نشان دهیم.

استاندار خوزستان افزود: امید است نمایشگاه کتاب فعلی برای همه رده های سنی، اقشار و گروه ها مختلف مرجع باشد تا همه کسانی که به امر کتاب علاقمند هستند بتوانند از آن بهره ببرند.

وی با تاکید بر ضرورت وجود کتابخانه‌های دیجیتالی گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم اما این به منزله کنار گذاشتن و به حاشیه راندن کتابخانه‌های فیزیکی و کتاب نیست.

شریعتی گفت: هر چه بر آگاهی جامعه بیافزاییم و تلاش کنیم با علم آموزی و حرکت در مسیر علم پاسخگوی مسائل جامعه خود باشیم می توانیم پایه های جامعه را محکم‌تر کنیم و انعطاف پذیری و پذیرش جامعه را در برابر تلاطم های که پیش رو است را بیشتر کنیم.

وی یکی از عوامل موفق انقلاب اسلامی ایران را انتخاب مسیر پاسخگویی، پذیرفتن،مناظره و حرکت در راه علم و کتابت دانست و گفت: از مسیر گفت و گو می‌توانیم به پویایی جامعه کمک کنیم.

استاندار خوزستان افزود: نشاط، شادابی و گرایش مردم به سمت فقه شیعه ناشی از پویایی، اجتهاد و حرکت در راستای موضوعات جدید بوده است که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز در این مسیر پیشرو و پیش قدم بوده اند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز نیز در این مراسم، اظهار کرد: هرنمایشگاهی ارزشمند است زیرا نشان‌دهنده ثمرات و محصول یک تلاش است اما بهترین آنها، نمایشگاه کتاب است که مظهر مجاهدت علمی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری علیرغم مسؤولیت‌های سنگین، مطالعه در رشته‌های مختلف را رها نکرده است.

حسن‌زاده گفت: مطالعه و کتاب بین اقشار مختلف رقیب جدی پیدا کرده که فضای مجازی است اما می‌تواند مکمل کتاب باشد.

وی بیان کرد: امروز نمی‌شود با محدودیت و فیلتر، جلوی کتب ظاله را بگیریم و چاره‌ای جز تقویت بنیه فکری مردم در سنین و بخش‌های متخلف را نداریم و بخش مهمی از  تقویت بنیه فکری، به‌وسیله کتاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار