آیت‌الله محسن حیدری :
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال روز امتحان بزرگی است. هم دوستان انقلاب در سراسر دنیا و هم دشمنان ایران اسلامی و این انقلاب، به حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن می نگرند و این مراسم سرنوشت ساز است لذا باید با تمام ظرفیت در مقابل کفر جهانی بایستیم.
کد خبر: ۷۱۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 09 February 2019

 آیت الله محسن حیدری صبح امروز در مراسم تشییع شهدای گمنام در اهواز با بیان اینکه مردم ایران ارتباط تنگانگی با حضرت فاطمه زهرا(س) دارند، اظهار کرد: این رابطه تنگاتنگ از یک سو رابطه علت و معلولی و از سوی دیگر رابطه خادمی و مخدومی است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: از منظر علت و معلول، همه افتخار انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر، ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که هرچه داریم حسنه ای از حسنات حضرت فاطمه زهرا(س) و اولاد معصومین ایشان است.

آیت الله حیدری بیان کرد: ما عقاید، دین، توحید، عدل، امامت، معاد، اخلاق، تعالیم دینی فردی و اجتماعی خود را از کانال اهل بیت علیهم السلام گرفته ایم و بر اساس آن به شعارها و شعورها که از مکتب اهل بیت(ع) سرچشمه گرفته رسیدیم و انقلاب اسلامی ما به رهبری امام امت شکل گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس ولایت فقیه که شاخه ای از درخت تنومند ولایت اهل بیت است، هرچه داریم از اهل بیت(ع) به ویژه از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان مادر ائمه و حلقه وصل بین مقام نبوت و امامت است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) حجت خدا نه تنها بر خلایق که بر معصومین علیهم السلام است، ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: «ما حجت های خدا بر خلایق هستیم اما مادرمان حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر همه ما است».

آیت الله حیدری اظهار کرد: امام زمان(عج) می فرمایند: «من از دختر رسول خدا یعنی جده ام حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه می گیرم». حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها الگوی پاک امت اسلام بلکه جهان بشریت در تمامی زمینه های فردی، اجتماعی حضور، در صحنه جهاد و مبارزه علیه کفر و نفاق و دفاع از ولایت است که امت اسلامی باید از آنها تعصی بجویند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در جنگ احد وقتی خبر زخمی شدن پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را می شوند به همراه دارو و آب به سوی معرکه می شتابند و در میدان جنگ جراحت پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) را مداوا کردند.

وی افزود: در جنگ احزاب زمانی که مشارکان و احزاب از جمله یهودیان با حدود ۱۰ هزار نفر نیروی مسلح شهر مدینه را محاصره کرده و رسول اکرم(ص) دستور حفر خندق را صادر کرده بودند، مدتی گذشت تا جنگ به برکت جهاد امیرالمومنین(ع) به نفع اسلام پایان یافت اما در طول آن شب ها، پیامبر(ص) و اصحاب ایشان به تجهد می ایستادند و ۶ مسجد به نام پیامبر(ص) و یاران ایشان از جمله حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و سلمان فارسی ساخته شد که نزدیک ترین مسجد به خندق، منصوب به حضرت فاطمه زهرا(س)است.

آیت الله حیدری تأکید کرد: ایشان شب های جنگ در خط مقدم جبهه حضور داشت که جهاد حضرت فاطمه زهرا(س) را نشان می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در شرایط حساس و خطرناک بعد از رحلت پیامبر(ص) و حمله کفار به خانه وحی، حضرت فاطمه(س) بود که به تنهایی حمایت از ولایت را در پیش گرفت. بنابراین مردم ما به ویژه جوانان پرشور، مجاهد و انقلابی و در پیشتازی از آنان یعنی شهیدان ما از حضرت فاطمه زهرا(س) تعصی می جویند.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام از همه بیشتر به حضرت فاطمه زهرا(س) تاسی جسته اند، گفت: یکی از خصوصیت های حضرت فاطمه زهرا(س)، گمنام بودن مدفن ایشان است. اسراری در مخفی بودن مرقد حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد و شهدای گمنام، این افتخار را پیدا کرده اند که محل دفن آنها مشخص نیست و حتی کسانی که پیکر پاکشان پیدا شده است، خانواده های آنها از آنها محل مدفنشان بی خبر هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال روز امتحان بزرگی است. هم دوستان انقلاب در سراسر دنیا و هم دشمنان ایران اسلامی و این انقلاب، به حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن می نگرند و این مراسم سرنوشت ساز است لذا باید با تمام ظرفیت در مقابل کفر جهانی بایستیم.

پیکر مطهر ۷ شهید گمنام روز شنبه همزمان با ایام فاطمیه و روز شهادت حضرت فاطمه (س) از حسینیه عاشقان ثارالله تا چهارراه سلمان فارسی بر دستان مردم شهید پرور خوزستان تشییع شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار