بارش برف در ارتفاعات شمال دزفول منجر به مسدود شدن مسیرهای دسترسی به جاده های روستاهای دهستان احمدفداله شد.
کد خبر: ۷۱۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 11 February 2019

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دزفول روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: بارش برف از شب گذشته در ارتفاعات دزفول بویژه سالند کوه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

منصور نظریان سیاهپوش افزود: مسیر جاده های روستاهای دهستان احمدفداله دزفول بر اثر بارش برف قطع شدند و نیروهای راهداری برای برطرف کردن مشکل و بازگشایی مسیر به محل اعزام شده اند.

وی از بارش حدود 30 سانتی متر برف در ارتفاعات دزفول خبر داد و گفت: سه خودروی عشایر نیز در جاده های سالندکوه دزفول در برف گرفتار شدند که نیروهای راهداری در حال نجات آنها هستند.

دمای کنونی دزفول 15 درجه است که نسبت به دیروز همین موقع سه درجه افزایش یافته است.

حداکثر و حداقل دمای دزفول در 24 ساعت گذشته به ترتیب 15 و 11 درجه اعلام شده است.

دهستان احمد فداله بخش شهیون دزفول واقع در دل رشته کوه زاگرس، ظرفیت های طبیعی و بکر فراوانی دارد که دسترسی به آنها به دلیل نبود جاده دشوار است.

فاصله شهر دزفول تا دهستان احمد فداله 120 کیلومتر است اما برای دسترسی به عشایر ساکن در این منطقه باید بیش از هشت ساعت حدود 200 کیلومتر با خودرویی کمک دار در جاده ای کم عرض، ناهموار و سنگلاخ با پرتگاه های خطرناک رانندگی کرد. 

اهالی این مناطق جاده را مهمترین نیاز خود می دانند زیرا برای رسیدن به احمدفداله باید جاده ای مالرو، سخت گذر و سنگلاخی را طی کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: راهداری ، برف ، دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار