انقلاب اسلامی در چهل سالگی
مردم خوزستان در جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر با حضور پر شور خود پاسخی دندان شکن به دشمنان ایران اسلامی که از هیچ تلاشی برای نا امیدی و دلسردی مردم دریغ نکرده اند، دادند.
کد خبر: ۷۱۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 11 February 2019

صبح امروز مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه خوزستان در چهلمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی همگام با تمام مردم ایران زمین راهپیمایی ضد استکباری ۲۲ بهمن را برگزار کردند.

به گزارش:تابناک"؛ مردم خوزستان با حضور باشکوه، دیدنی و حماسی خود بار دیگر وفاداری خود به نظام مقدس اسلامی، آرمان‌های امام راحل(ره) و ولایت مطلقه فقیه را اعلام کرده و از دشمنان و مستکبران جهان برائت جستند.

حضور گسترده و انبوه جوانان و نوجوان از نکات برجسته این مراسم باشکوه بود، این حضور تماشایی بار دیگر ثابت کرد که نقشه‌های پست و توطئه‌انگیز استکبار جهانی در جدا کردن جوانان از نظام و انقلاب نقش بر آب شده است و نسل جدید انقلاب کماکان راه ولایت را طی می‌کنند.

امروز اقوام مختلف اعم از عرب، کرد، لر، فارس و بختیاری دوشادوش یکدیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی حضور باشکوه و گسترده داشتند. این حضور تماشایی وحدت و انسجام تمام اقوام ایران برای اعتلاء آرمان‌های نظام مقدس اسلامی را به نمایش درآورد.

امروز خوزستانی‌ها با مشت‌های گره کرده شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل‌سعود» و... برائت خود را از استکبار جهانی اعلام کرده و همچنین از تمام مظلومان و مستضعفان جهان حمایت کردند.

امروز مردم اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، رامهرمز، دزفول، شوش، شوشتر، بندر امام خمینی، ماهشهر، امیدیه، باوی، کارون، اندیمشک، مسجد سلیمان، ایذه و... حضور مقتدرانه خود را در چهل سالگی انقلاب ثبت کردند.

 حسین مظفر در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم اهواز با بیان اینکه امروز سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، اظهار کرد: در 40 سال پیش دنیا در اوج حاکمیت دو تفکر لیبرالیست و کمونیست که هر کدام بر گوشه‌ای از جهان حکومت می‌کردند، قرار داشت. آنها در صدد قطع ریشه‌های دین، معنویت و اخلاق بودند و کمونیست، دین را افیون توده‌ها می‌دانست و لیبرالیست، دین را از عرصه سیاسی و اجتماعی حذف کرد.

وی ادامه داد: در آن دوران در گوشه‌ای از دنیا انقلابی در ایران به نام خدا و معنویت و در هماوردی با کمونیست و لیبرالیسم شکل گرفت و در اوج ناباوری دشمنان و بدخواهان، انقلابی مقدس در سرزمین پاک ایران محقق شد. کارتر ایران را جزیره ثبات می‌دانست و می‌گفت تا ۲۵ سال دیگر انقلابی در ایران رخ نمی‌دهد.

مظفر با بیان اینکه همه تشکیلات و حکومت شاه زیر نظر آمریکا رصد می‌شد، افزود: آنها گمان نمی‌کردند که یک پیرمرد ۷۴ ساله که ۱۴ سال از کشورش فاصله دارد، ملت ایران را چون آتش فشانی کند که شاه را براندازد و نظامی به نام جمهوری اسلامی ایران را احیاء کند. این انقلاب به نام خدا و دین شکل گرفت؛ رهبری‌اش مرجع تقلید، مجتهد و امام مسلمان بود. آرمان‌هایش، آرمان خدا، قرآن و اسلام بود. اندیشه و آرمان انقلاب اسلامی در کانون دل انسان‌های حق‌گرای عالم، جای خود را باز کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چهل سال علیه این کشور توطئه کردند و ملت مظلوم را به جرم اینکه شاه را بیرون کرده و خودشان می‌خواهند بر سرنوشت‌شان حاکم شوند، تحت فشار، تهدید، تحریم و جنگ قرار دادند. این انقلاب به برکت خون شهیدان که پای نهال آن ریخته شد، هر روز تنومندتر شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای شگفتی با خود به همراه داشت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به وسیله امام راحل(ره) در ایران پیاده شد. امام(ره) موسی‌وار بعد از چهارده سال به وطن خود بازگشت و منشأ سرافرازی، بیداری، عزت و دستاوردهای بزرگ شد. انقلاب دستاوردهای بزرگی در کنار مشکلات خود دارد. بیرون کردن نظام پادشاهی ۲۵۰۰ ساله که حکومتی سلطنتی و موروثی را به ملت ایران تحمیل کرده بود، اولین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است؛ این دستاورد چیز کمی نیست. حکومت پادشاهی مورد حمایت آمریکا بود. اما ملت ایران با سپر کردن سینه‌های خود در برابر گلوله‌های دشمن، شاه را بیرون کرد و به زباله‌دان تاریخ فرستاد. تأسیس نظام جمهوری اسلامی دیگر دستاورد این انقلاب بوده است، نظامی که نظیر آن در هیچ جای دنیا وجود نداشت. ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت که برای گرفتن مشروعیت خود بر آرمان‌های الهی و حمایت و حضور در صحنه مردم، تکیه کرده است.

مظفر تصریح کرد: اراده خداوند پس از رحلت رسول خدا(ص) بر این تعلق گرفت که ردای رسالت در غیر از امامت قرار گیرد. سقیفه از راه خود منحرف شد و جامعه بشریت را از نعمت امامت محروم کرد و جامعه بشریت گرفتار خلافت شد اما انقلاب جامعه را در راه امامت قرار داد و ولایت ائمه معصوم را احیاء کرد. آرزوی چهارده قرن انسان‌های حق‌گرای عالم را برای تحقق نظام آزادی‌خواه که خون داده و جان دادند، مبتنی بر ولایت فقیه و استمرار حرکت انبیاء به بار نشاند.

وی بیان کرد: دستاورد دیگر نظام اسلامی، استقلال بود؛ ایران نوکر، وابسته، حقیر و تحت استعمار آمریکا و انگلیس، نقطه سیاهی در تاریخ آن دوران بود و با حمایت آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد در ایران انجام شد و بار دیگر شاه را به ملت ایران تحمیل کردند. ۵۰ هزار مستشار آمریکایی بر این مرز و بوم در ادارات، دولت و نهادهای نظامی حکومت می‌کردند و تصمیم‌گیر بودند.

مظفر با بیان اینکه اکنون به برکت خون شهیدان، ایران مستقل و آزاد است و هیچ نیروی خارجی تأثیرگذار در سرنوشت مردم نیست و کشور ما محل امید انسان‌های حق‌گرای عالم است، اضافه کرد: ایران با همه مشکلات، در علوم و دانش‌هایی همچون تکنولوژی و فناوری، پرتاب ماهواره و دانش هسته‌ای، نانوتکنولوژی و تولید علم در میان برترین کشورهای دنیا قرار دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اقتدار ملت و نظام، دستاورد دیگر انقلاب اسلامی است. همین که دنیای شرق و غرب و نظام‌های استکباری علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کنند به معنای اقتدار ما است. خودشان گفتند که ایران پرچم رهبری آمریکا در دنیا را به حالت نیمه برافراشته در آورده است. مردم ایران تسلیم‌پذیر و سازش‌پذیر نیستند. آنها گفتند ما در عراق، سوریه و افغانستان هزاران میلیارد دلار خرج کردیم و هزاران مجروح و کشته دادیم اما در نهایت سوریه، عراق و افغانستان را در سینی طلا در اختیار دشمنان خود و ایران قرار دادیم؛ اینها همه به معنای اقتدار ما است.

وی با تصریح بر اینکه ما در مسأله اقتصادی نتوانستیم آرمان‌های انقلاب را محقق کنیم، گفت: مهمترین دلیل این مسأله هجوم تهدیدها و تحریم‌های دشمنان علیه ما بوده است. من، دیگران و مسئولان، مشکلات مردم را می‌دانیم. ما نمی‌خواهیم همه مشکلات را به گردن دیگران بیاندازیم اما بی‌انصافی است که همه مشکلات را هم به گردن خود بیاندازیم. اگر از اول انقلاب، دشمنان با ما چنین نمی‌کردند و اگر منافقان ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر از جوانان ما و استوانه‌های انقلاب را از ما نمی‌گرفتند، وضعیت ما این چنین نمی‌شد. آنها اگر هشت سال جنگ را به ما تحمیل نمی‌کردند و منابع و ذخایر و زیرساخت‌های ما را نمی‌زدند و هزار میلیارد دلار از ما نمی‌گرفتند، وضعیت ما این چنین نمی‌شد. آنها از روز آغازین انقلاب، تحریم‌های اقتصادی را بر ما تحمیل کردند. سرمایه‌های ما را بلوکه کردند، روزنه‌های بانکی و پولی ما را بستند و راه تجارت، واردات و صادرات را برای ما مشکل کردند. اگر همه اینها اتفاق نمی‌افتاد آیا وضعیت اقتصادی ما چنین بود؟ البته برخی مشکلات به خاطر ناکارآمدی مدیران است که باید اصلاح شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این چهل سالگی باید همچنان که پیمان وفاداری با امام(ره)، شهیدان و رهبری بستیم، همچنان آن را استمرار ببخشیم. جان بولتن احمق گفته بود که آمریکا نمی‌گذارد ایران چهل سالگی انقلاب را به چشم ببیند، جان بولتن و ترامپ بدانند که این جشن چهل سال ایثار، مقاومت، وفاداری ملت با ولایت، جشن چهل سال حقارت و ذلت آمریکا و شرافت و آزادی ملت ایران است.

 وی ادامه داد: همانگونه که عوامل ایجاد انقلاب اسلامی، تمسک به آرمان‌های الهی و مبانی قرآنی بوده، همچنان ملت باید به خدا امیدوار و به ارزش‌های الهی مستمسک باشند. ما هرگز از آرمان‌های الهی و قرآنی دست نمی‌کشیم. به اعتقاد ما هیچ تفاوتی بین امام و رهبر وجود ندارد. همانطور که تفاوتی بین امیرالمومنین و رسول خدا نبود و ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و به حبل‌المتین چنگ زنیم و رهبری را اطاعت کنیم. اطاعت از رهبری به شعار نیست، بلکه به عمل است. آنچه توانست انقلاب را از توطئه‌ها و تحریم‌ها نجات دهد، استقامت و پایداری و فداکاری ملت است. همچنان باید استقامت داشته باشیم و در دو راهی عزت و ذلت، راه عزت را انتخاب کنیم. چرا که این ملت تابع فرهنگ عاشورایی است.

مظفر عنوان کرد: آنها می‌خواهند ما را تحت فشار قرار دهند و از ما باج‌گیری کنند و همه چیز ما را از ما بگیرند اما این ملت زیر بار ذلت نمی‌رود و ملت نباید فریب ظاهرسازی آمریکا را بخورد. ملت باید همچنان پای انقلاب بماند و برخی از پیاده نظام‌های دشمن در داخل بدانند که چیزی جز ذلت و خواری برای آنها باقی نخواهد ماند. چرا که خداوند به همه حق‌گرایان عالم نوید پیروزی داده است. این سختی‌ها تمام می‌شود و ملت قهرمان ما در سایه استقامت، پایداری و ولایت‌مداری به آب حیات می‌رسد و از برکات انقلاب اسلامی بهره‌مند می‌شود.

 

آیت ‌الله عبدالکریم فرحانی روز دوشنبه در جمع پرشور مردم ایذه در راهپیمایی 22 بهمن افزود: دنیا تجربه حکومت دینی را به مدت هزارسال در اروپا داشت به همین دلیل برخی نخبگان تصور می‌ کردند نتیجه حکومت دینی از دست رفتن کمالات انسان است.

وی گفت: آنها تصور می کردند در سایه حکومت دینی، علم، عدالت، استقلال و آزادی از دست می ‌روند و دانشمندان بزرگ علمی منزوی خواهند شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری این تصورات را ناشی از رفتار کلیسا دانست و افزود: امروز در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب، ایران اسلامی نشان داد که در سایه حکومت ولایت فقیه و بیعت مردم و ولایت، توانسته است در بسیاری از شاخص‌ ها رتبه‌های ممتاز جهانی را بدست آورد.

وی اضافه کرد: امروز دانش و دانشمند در ایران عزیز شمرده می ‌شوند و عدالت، آزادگی و استقلال بیشتر از همه ‌جا در ایران اسلامی به چشم می‌ خورد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دنیا که از تفکرات مارکسیستی سرشکسته بود به تفکرات لیبرال دموکراسی روی آورد، آنها اخیرا با تفکرات سوسیال دموکراسی خواستند نمونه‌ هایی از آزادی و عدالت را برای دنیا به نمایش بگذارند.

وی افزود: کشتار بی امان مردم، سلب آزادی از آنها و تمرکز ثروت در دست عده ای قلیل در دنیا و حاکمیت یک دیوانه مستبد مانند ترامپ بر محور امپریالیسم جهانی نشان می ‌دهد که مدل دموکراسی غربی شکست خورده است.
فرحانی با بیان اینکه ایران اسلامی چهل سال استقامت کرده است، اظهار داشت: هرگاه در 200 سال گذشته ایران وارد جنگی شد، قسمتی از خاک کشور را از دست دادیم.

وی افزود: برای نخستین بار در 2 قرن گذشته، در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل 36 کشور قدرتمند دنیا ایستادیم و یک متر از ایران را ندادیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در غرب آسیا قدرتی به وجود آمده که شاخص های کمال انسانی در آن افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن قدردانی از عشایر بختیاری ایذه برای حضور آگاهانه در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم ایذه در چهل سال گذشته همواره در کنار انقلاب بوده‌ اند.

آیت‌الله فرحانی با اشاره به عزاداری مردم ایذه زیر بارش باران به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) افزود: مردم ایذه نمی ‌توانند در مقابل مظلومیت ولایت سکوت کنند.

وی اظهار داشت: بیکاری و گرانی مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است اما وقتی احساس کنند ولی ‌خدا مظلوم است وارد میدان می ‌شوند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری افزود: سال قبل گزارش راهپیمایی 22 بهمن ایذه و ارادت مردم این شهرستان به ولایت فقیه را در کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری ارائه دادم.

وی اضافه کرد: مردم ایذه مشکلات را لمس می‌ کنند اما هوشیارانه در خط رهبری حاضر می‌ شوند که جای تقدیر دارد.

آیت الله فرحانی با بیان اینکه مشکلات ایذه به مقامات عالی کشور منتقل شده اند، گفت: ایذه عقب افتادگی‌ های زیادی دارد که باید جبران شوند اما با وجود این مشکلات می‌ تواند یک منطقه نمونه در کشور باشد.

وی اقتصاد را مشکل اصلی کشور در حال حاضر دانست و تصریح کرد: آخرین تیر دشمنان به سمت انقلاب اسلامی، مشکلات اقتصادی است که به طور قطع به هدف نخواهد خورد.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری افزود: رفع مشکلات نیازمند همکاری، دلسوزی و تعامل بین مردم و مسئولان است.

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی در آئین راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در دزفول، اظهار کرد: ملت ایران در این چهل سال پرافتخار همواره با توطئه‌های دشمنان رو‌به‌رو بود، اما این توطئه‌ها و دشمنان هرگز در اراده مردم خلل وارد نکرد.

وی افزود: مردم ایران مصداق آیات نورانی قرآن کریم هستند و با صبر و استقامت بر مشکلات فائق خواهند آمد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ملت ایران در آینده در دهه‌های بعد انقلاب اسلامی به پیروزی‌های بیشتری خواهد رسید.

 حجت‌الاسلام علی شیرازی امروز در آئین راهپیمایی ۲۲ بهمن در آبادان، اظهار کرد: ۲۲ بهمن نماد وحدت، انسجام و همبستگی در مقابل دشمنان اسلام است.

وی افزود: خداوند متعال حافظ این انقلاب است. با پیروزی انقلاب اسلامی استقلال و آزادی به مردم بزرگ ایران هدیه داده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: مردم و امت مهمترین پشتوانه نظام مقدس اسلامی هستند، مسؤولان باید خدمتگذار واقعی این مردم باشند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فرد امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن در خرمشهر انقلاب را زمینه‌ساز ظهور امام زمان دانست و اظهار کرد: امروز ملت ایران همگام با حضور حماسی خود دشمنان را ناکام کردند.

امام جمعه خرمشهر گفت: مسؤولان باید به دور از اشرافگری زندگی کنند و به مردم خدمت صادقانه داشته باشند چرا که مردم همواره پشتیبان نظام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار