یک کارشناس فوتبال با اشاره به تحول در فولاد به واسطه حضور افشین قطبی در این تیم، گفت: بازیکنان در تیم فولاد همان نفرات سابق هستند و تنها تفکر و ایده تغییر کرد که این نیز شاهکار قطبی است.
کد خبر: ۷۱۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 13 February 2019

کیوان بابادی درخصوص تحول در تیم فولاد به واسطه حضور افشین قطبی، اظهارکرد:‌ قطبی توانست روح تیمی و تدابیر تاکتیکی را به تیمی که توسط خودش بسته نشده و پبش از او نیز سه سرمربی بالای سر تیم بوده است، تزریق کند. این سرمربی در فاز نخست کار خود توانست از نظر روحی روانی روی تیم کار کند و سپس با استفاده از تعطیلی 50 روزه لیگ، بیشترین بهره را برد و تیم را به هماهنگی خوبی از لحاظ تاکتیکی و جسمانی برساند.

وی با بیان این‌که قطبی که یک سرمربی حرفی‌ای و با دانش بالا است، نشان داد که همیشه نیاز نیست که یک مربی تیم را خودش ببندد و برای موفقیت می‌توان از ابزارهای مختلف بهره برد، گفت: نحوه عملکرد قطبی شاید ادعای مربیانی که جانشین مربیان دیگر می‌شوند و وقتی نمی‌توانند روح تیمی و تدابیر تاکتیکی را به تیم تزریق کنند و بهانه می‌آورند را نقض کند.

این کارشناس فوتبال افزود: همچنین در موفقیت سه هفته اخیر فولاد که امتیاز گرفتن از تیم‌‌های خوب لیگ بوده است نیز باید به عملکرد و تدابیر خوب مدیرعامل باشگاه و رییس هیات‌مدیره اشاره کرد که با تامل، صبر و حوصله، پس از مطالعه در مورد گزینه‌های مختلف جهت انتخاب سرمربی، توانستند علی‌رغم تمام فشارهای و هجمه‌ها یک سرمربی با دانش و باتجربه به عنوان افشین قطبی را انتخاب کنند. به هر حال در حال خوب این روزهای فولاد، نقش ابن نفرات که خود نیز از تجربه کافی در این باشگاه برخوردارند و عجله نکردند و دست به یک انتخاب نسنجیده نزدند، بسیار پررنگ است.

وی با بیان این‌که این نحوه کار کردن اعضای باشگاه فولاد و مدیرعامل آن می‌تواند الگویی برای سایر باشگاه‌ها باشد، ادامه داد:‌ به هر حال یک باشگاه برزگ نیاز به یک سرمربی بزرگ و با معیارهای بین‌المللی دارد و به نظرم قطبی می‌تواند ساخنار حرفه‌ای را به این باشگاه برگرداند.

بابادی همچنین بیان کرد: یکی از نکات بارز قطبی این است که هیچ‌گاه به دنبال بهانه نبوده و زمانی که او به فولاد آمد، عنوان نکرد که تیم را من نبستم و این فصل نمی‌توانیم موفق باشیم، بلکه ضمن تعریف از جوانان فولاد و خوزستان، آن‌ها را استعداد برشمرد و حتی گفت که قهرمانی فولاد دور از دسترس نیست. هر گفته این مربی و نوع عملکردش می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مربیان باشد.

وی افزود: این روزها بحث تیم‌های دارا و ندار از سوی باشگاه‌ها و مربیان مطرح می‌‌شود که واژه و قیاس جالبی نیست. درست نیست که یک باشگاه با بیان این‌که ندار است خود را از قبل بازنده بداند زیرا ضمن این‌که به سودجویان فرصت می‌دهد، باور و جنگندگی را هم بازیکنان خود می‌گیرد. در این زمینه افشین قطبی که به عنوان چهارمین سرمربی در فولاد مشغول به فعالیت شد، فعل توانستن را به بازیکنان فولاد القا کرد و به وضوح دیدیم، بازیکنی که از ابتدای فصل در این تیم بود و عملکرد خوبی نداشت، اکنون عملکردی بسیار خوب دارد و چندین برابر نیرو می‌گذارد و در این راستا قطعا نقش مربی و باوری که به تیم تزریق کرده، پررنگ است. به هر حال نفرها در تیم فولاد همان نفرات سابق هستند و تنها تفکر و ایده تغییر کرد که این نیز شاهکار قطبی است که امیدوارم تداوم داشته باشد که در این زمینه نیز باید همه به این سرمربی و باشگاه کمک کنند.

این کارشناس با اشاره به نقش هواداران در تداوم این موفقیت‌ها نیز گفت: این هواداران هان‌گونه که در بازی با پرسپولیس نشان دادند که یار دوازدهم فولاد هستند و به خوبی با حمایت‌هایشان در رقم خوردن آن موفقیت کمک کردند در ادامه و در هر بازی خانگی این تیم نیز باید تصور کنند که فولاد با تیم‌های خوبی چون پرسپولیس و استقلال بازی دارد و حضور پرشوری در ورزشگاه داشته باشند زیرا همین حضور باعث می‌شود که فولاد به آن روزهای خوب گذشته برگردد و یکی از قطب‌های اصلی فوتبال ایران شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار