بخشدار گمبوعه:
بخشدار گمبوعه با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ اثری از سیلاب در زمین‌های کشاورزی گمبوعه مشاهده نشده است، گفت: با توجه به اینکه آبی که به سمت کانال هدایت شده است بیش از ظرفیت کانال است اگر این روند ادامه پیدا کند احتمال ورود آب به زمینهای کشاورزی است.
کد خبر: ۷۱۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 13 February 2019

جلیل عامری نسب با رد خبر ورود آب سیلاب به  زمین‌های کشاورزی بخش گمبوعه اظهار کرد: در امتداد رودخانه کرخه، رودخانه‌ای به نام کرخه نور از بخش گمبوعه می‌گذرد که به‌وسیله سد تنظیمی آب این رودخانه تنظیم و در کنترل شرکت بهره‌برداری کرخه و شاوور است.

وی بابیان اینکه 95 درصد روستاهای بخش گمبوعه در حاشیه کرخه نور هستند، افزود: با توجه به‌پیش‌بینی بارش باران و افزایش دبی رودخانه کرخه در روزهای آینده، احتمال زیرآب رفتن زمینهای کشاورزی می‌رود.

بخشدار گمبوعه گفت: به‌منظور کنترل سیل و تا زمان‌ترمیم سیل بندهای کانال چمران، آب سیل به صورت موقت به سمت کانالی که از زمینهای کشاورزی روستاهای بخش گمبوعه می‌گذرد هدایت شد.

عامری نسب با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ اثری از آب سیل در زمینهای کشاورزی گمبوعه مشاهده نشده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه آبی که به سمت کانال هدایت‌شده است بیش از ظرفیت کانال است به فرمانداری شهرستان حمیدیه اطلاع دادیم اگر این روند ادامه پیدا کند احتمال ورود آب به زمینهای کشاورزی وجود دارد.

وی بیان کرد: مقرر شد سیل بندها  ترمیم و محکم‌کاری شود تا آب رودخانه به شرایط عادی برگردد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار