ایرج نظری بیان کرد: در شهرستان کارون یک پژوهشی در خصوص وضعیت امنیت غذایی مردم این منطقه انجام گرفت که مشخص شد درصد زیادی از مردم این منطقه به لحاظ تغذیه شرایط نامناسبی دارند.
کد خبر: ۷۱۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 12 February 2019

دکتر ایرج نظری در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز برگزار شد، با اشاره به وقوع سیلاب در برخی مناطق خوزستان، اظهار کرد: در برخی مناطق مشکل آب آشامیدنی وجود دارد و در این مناطق باید آب‌رسانی ادامه یابد تا مانع ایجاد هر گونه بیماری ناشی از آلودگی آب شویم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به در پیش‌رو بودن مسافرت‌های راهیان نور و ورود مسافران نوروزی، گفت: این رفت و آمدها کار نظارت و کنترل دانشگاه علوم پزشکی اهواز و برخی سازمان‌های ذی‌ربط را بیشتر می‌کند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این نشست بیان کرد: بر اساس پایشی که در سطح کشور انجام گرفته است خوزستان در گروه استان های ناامن غذایی قرار گرفته است.

ایرج نظری بیان کرد: در شهرستان کارون یک پژوهشی در خصوص وضعیت امنیت غذایی مردم این منطقه انجام گرفت که مشخص شد درصد زیادی از مردم این منطقه به لحاظ تغذیه شرایط نامناسبی دارند.

وی گفت: در خوزستان 2 معضل اضافه وزن و مصرف کم مواد مغزی و مفید وجود دارد و لازم است برای مصرف مواد غذایی سالم در تمامی گروه های سنی چاره ای اندیشیده شود.

به دلیل افزایش خروجی آب از سد کرخه و دز، دبی روخانه های دز و کرخه افزایش یافته و این موضوع باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.

علیرضا عالی‌پور معاون خدمت شهری شهرداری اهواز در این جلسه با اشاره به کپرهای دستفروشی که در حال رایج شدن در شهر اهواز است، اظهار کرد: این کپرها در برگیرنده مباحث انضباط شهری و اجتماعی است و همچنیت بعد اجتماعی و فرنگی دارد. بخشی از مردم  نسبت به این گونه خرید رغبت دارند و برخی نیز از این روش کسب و کار می‌کنند.
 
وی با اعلام آمادگی جهت اقدام در این زمینه، گفت: با توجه به همکاری که در بحث جمع‌آوری قلیان‌ها انجام شد ظرف 15 روز گذشته با همکاری نیروی انتظامی بالغ بر 4000 قلیان جمع‌آوری و 85 درصد ساحلی غربی پاکسازی شد. ساحلی شرقی نیز قبل از نوروز صد در صد پاکسازی می‌شود.
 
معاون خدمت شهری شهرداری اهواز گفت: هر کدام از این معضلات تنها به شهرداری برنمی‌گردد زیرا نخستین موضوع، موضوعات امنیتی است. نخستین موضوعی که به ما می‌گوید پای کار نیاییم موضوعاتی است که در شورای تأمین مطرح می‌شود. همچنین در مناسبت‌های مختلف به ما می‌گویند دست نگهداریم. اگر به ما اختیار داده شود، در فاصله یک تا دو ماه به راحتی در این زمینه اقدام می کنیم.
 
وی گفت: ملاحظات، موجب سوءاستفاده برخی شده است زیرا ذهنیات ما را رصد می‌کنند و می‌دانند یک سری ملاحظات داریم بنابراین علنی خیابان را تصرف می‌کنند و کپر می‌زنند. اگر نیروی انتظامی در کنار ما بیاید، به راحتی بازار کیان و ورودی اهواز از سمت زرگان پاکسازی خواهد شد.
 
همچنین محمدمهدی آقاکوچک با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی بیماری‌های زنان با محوریت سرطان سینه، اظهار کرد: در سطح کشور، مرکز جامع تخصصی بیماری‌های زنان با محوریت سرطان سینه جهاد دانشگاهی که پژوهشکده‌ای تخصصی و فوق‌تخصصی است، در این حوزه کار می‌کند و بنا داریم چنین مرکزی را در خوستان نیز راه‌اندازی کنیم. 
 
مدیر مرکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مرکز، گفت: غربالگری و تشخیص بیماری‌های زنان و سرطان سینه و قرار دادن تمرکز مرکز جراحی محدود جهاد دانشگاهی خوزستان بر سرطان سینه جهت پایش در یک مجموعه، برخی از اهداف راه‌اندازی این مرکز هستند. همچنین کشور عراق در زیرساخت‌ها مشکل دارد که در این زمینه نگاهی به این کشور نیز کرده‌ایم.
 
آقاکوچک بیان کرد: معاینه، رادیولوژی، کلینیک مشاوره، بازتوانی، آزمایشگاه، جراحی و شیمی‌درمانی و آنکولوژی بیماری‌های سرطان سینه بخش‌های این مرکز هستند.
 
وی عنوان کرد: هم‌اکنون آمادگی استارت فعالیت این مرکز را داریم. بنا است در آینده این مرکز تخصصی در مرکز شهر اهواز با مساحت 1600 مترمربع و در شش طبقه راه‌اندازی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار