دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر خبر داد:
دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر که برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود ۱۳ گروه موسیقی از ۹ شهرستان اجرا خواهند داشت.
کد خبر: ۷۱۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 13 February 2019

سید محمدحسین مرعشی پور عصر سه شنبه در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر منطقه آزاد اروند در مجتمع فرهنگی هنری خلیج‌فارس خرمشهر اظهار کرد: این جشنواره از فردا با برگزاری آیین افتتاحیه در سینما مهر آبادان کار خود را منطقه آزاد اروند آغاز خواهد کرد و گروه‌های موسیقی به مدت یک هفته تا ۳۰ بهمن در دو شهرستان آبادان و خرمشهر به اجرا می‌پردازند.

دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به گروه‌های هنری شرکت‌کننده در این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: در قالب برگزاری این جشنواره ۱۳ گروه هنری از ۹ شهرستان تهران، آمل، شیراز، اهواز، بهبهان، رامهرمز، ماهشهر، آبادان و خرمشهر در سه سبک کلاسیک، پاپ و سنتی اجرا خواهند داشت.

وی افزود: از میان این آثار یک اثر در سبک کلاسیک و یک اثر در سبک پاپ است و ۱۱ گروه دیگر به اجرای موسیقی سنتی خواهند پرداخت که نشان از توجه به موسیقی فاخر و حرکت به سمت رشد استفاده از ظرفیت‌های موسیقی فاخر کشور دارد.

مرعشی پور از اجرای گروه‌های مطرح کشور در اروند در قالب برگزاری این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: گروه ارکستر خنیاگران به سرپرستی بهزاد عبدی، اجرای کوارتت از آمل که در تهران نیز اجرا خواهد داشت و ارکستر سروش از شیراز به سرپرستی مسیح افقه اجرای دو نوازی قانون و تنبک از اجرای های پریچهر خواجه ازجمله کارهای شاخص این جشنواره است و دیگر گروه‌ها نیز از بهترین‌های شهرستان‌ها محسوب می‌شوند.

وی به زمان‌بندی اجراهای جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: در طول مدت برگزاری جشنواره بسته به درخواست گروه‌های هنری، شش اجرا در مجتمع فرهنگی خلیج‌فارس در ساعت ۱۹ وهفت اجرا نیز در سینما مهرآبادان در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه برنامه‌ریزی‌شده است.

دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بابیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند برگزارشده است، به روند گرفتن این امتیاز نیز اشاره کرد و توضیح داد: امتیاز برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس عملکرد مطلوب موسیقی اروند به‌ویژه راه‌اندازی گروه ارکستر اروند به همت امیر مهیار تفرشی پور اعطا شد و که جز امتیازاتی است که به معدود مناطق از کشور داده شده است.

جشنواره موسیقی فجر در هفت استان برگزار می شود و منطقه آزاد اروند یکی از دو استانی است که به صورت همزمان با تهران از ۲۴ تا ۳۰ بهمن جشنواره را برگزار خواهد کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار