حجت الاسلام علیرضا قربانی در دومین یادواره شهید ابراهیم هادی در دانشگاه پیام نور ملایر با اشاره به زندگی شهید ابراهیم هادی و نحوه شهادت ایشان اظهار کرد: ایشان در روز‌هایی که با همراهانشان در کانال کمیل در محاصره بودند نماز جماعت را اقامه می‌کرد و بعد از نماز صبح دعای عهد می‌خواند.
کد خبر: ۷۱۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ 13 February 2019
استاد حوزه علمیه استان کرمان شهید هادی را مردی از جنس اخلاص و گمنامی دانست و گفت: به فرموده این شهید «شهرت، ظرفیت می‌خواهد و مهمتر از مشهور شدن، انسان شدن است.

به گزارش فارس، وی بزرگترین خصوصیت ایشان را اخلاص در کار و دستگیری از مردم دانست و گفت: میهمان‌نوازی شهیدهادی شهره عام و خاص بود.

استاد حوزه علمیه کرمان با بیان خاطره‌ای از ایشان گفت: اگر روزی بود که شهید هادی برای کسی کاری انجام نمی‌داد خود را ملامت می‌کرد که امروز من چه گناهی کرده‌ام که خداوند توفیق خدمت‌رسانی را به دیگران از من گرفته است.

وی با بیان اینکه وقتی از شهید هادی سخن می‌گوییم اشک در چشم جوانان جمع می‌شود تصریح کرد: شهید هادی با وجود تمام موفقیت‌ها به ویژه در زمینه ورزش هرگز دنبال شهرت نبود، وقتی از ایشان در مورد «مشهور شدن» پرسیدند گفت: «شهرت ظرفیت می‌خواهد و مهمتر از مشهور شدن انسان شدن است».

قربانی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: بیاییم خودمان را در دام شهید هادی اسیر کنیم و مطمئن باشیم ضرر نخواهیم کرد چرا که حتی اسرای عراقی وقتی توسط شهید هادی اسیر شدند، چون تحت تاثیر اخلاق ایشان قرار گرفته بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز دام‌های شیطان بسیار گسترده است افزود: تنها راه نجات ما این است که خود راه به شهدا وصل کنیم.

استاد حوزه علمیه کرمان افزود: بسیاری از شهدای مدافع حرم با الگوبرداری از شهید هادی به مسیر شهادت پا نهادند و به ایشان پیوستند.

وی شهدا را بهترین راهنما و چراغ هدایت در مسیر تاریکی‌های زمانه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم زندگیمان را درست کنیم باید با شهدا طرح دوستی ریخته و آن‌ها را به زندگی خود دعوت کنیم.

قربانی با بیان اینکه در میان شهدای ما شهدای گمنام در عین مظلومیت و گمنامی در راه خدا فدا شدند بر قدردانی از مادران شهدای گمنام تاکید کرد و افزود: با قدردانی از مادران شهدا پیمان می‌بندیم که راه فرزندان گمنامشان را ادامه دهیم.

در ادامه دبیر موسسه «ماه مهربانی» نیز با بیان اینکه این سازمان مردم‌نهاد خردادماه امسال زیر نظر سازمان ورزش و جوانان ثبت شده است گفت: این سمن با هدف ترویج فرهنگ زندگی شهدا به ویژه شهید ابراهیم هادی تاسیس شد.

عصمت موحدی‌نیا برگزاری برنامه‌های فرهنگی، یادواره شهید ابراهیم هادی، کمک به محرومان، ایستگاه‌های فرهنگی، توزیع کتاب، نمایشگاه و... را از فعالیت‌های این موسسه دانست.

وی با اشاره به زندگی شهیدهادی خودسازی را از ویژگی‌های برجسته ایشان دانست و گفت: ایشان در گفتار و رفتارشان الگوی به تمام معنا برای همه جوانان هستند، ضمن اینکه در همه امور عمل‌گرا بودند.

دبیر موسسه «ماه مهربانی» با بیان اینکه همه شهدای ما الگو بوده و باید بیشتر معرفی شوند گفت: امروز نیاز است افرادی، چون شهیدهادی بیش از بیش به جوانان معرفی شوند چراکه معرفی چنین الگوی‌هایی می‌تواند راه بسیاری از جوانان را تغییر دهد.

در این مراسم که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های ملایر مسوولان، مردم، خانواده‌های معظم شهدا و... برگزار شد از ۱۰ نفر از مادران شهدای مفقودالاثر ملایر تجلیل شد.

 اجرای تئاتر شهدای غواص، مداحی و توزیع بسته‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های دومین یادواره علمدار کمیل در ملایر بود.

 شهید ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلان غرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان بود که اول اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد، او در عملیات والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد، اما تسلیم نشد؛ ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقیمانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار