مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بیش از 60 درصد طرح های اشتغال زایی استان که تسهیلات بانکی به آنها تعلق گرفته، به بهره برداری رسیده اند.
کد خبر: ۷۱۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 16 February 2019

سیدنور محمدپور اظهار داشت: سهم خوزستان از طرح های اشتغالزایی در قالب طرح فراگیر، اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در فاز نخست یکهزار و 680 میلیارد ریال بود اما بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه بانک ها از محل اعتبارات داخلی خود این تسهیلات را پرداخت کرده اند یادآور شد: پیش بینی می شود در صورت تحقق صد درصدی تسهیلات به طرح های اشتغالزایی بیش از 10 هزار شغل جدید در خوزستان ایجاد شود.

محمدپور مساله مهم پس از اعطای تسهیلات را نظارت بر اجرای آنها دانست و گفت: گروه های بازرسی و پایش از سوی استانداری و اداره کل کار در همه شهرستان ها فعال هستند تا بر نحوه عملکرد طرح ها نظارت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد اشتغال جدید، مساله حفظ اشتغال های فعلی نیز در دستور کار قرار دارد، حتی در کارگاه ها و شرکت هایی که دارای مشکلات مالی هستند اجازه اخراج کارگران و تعدیل نیرو را نداده ایم.

شورای اشتغال از اردیبهشت ماه امسال طرح های متقاضی دریافت تسهیلات را مورد بررسی قرار داد و جهت پرداخت تسهیلات به بانک های استان معرفی کرد، بیش از یکهزار و 630 طرح در این مدت به بانک ها معرفی شده اند.
کل اعتبارات مورد نیاز اجرای برنامه های تولید و اشتغال حوزه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در کشور 15 هزار و 753 میلیارد ریال تعیین شده که سهم استان خوزستان با 2.3 درصد برابر 362.3 میلیارد ریال است.

طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 نرخ بیکاری در خوزستان 14.3 درصد بوده است، همچنین بر اساس سرشماری سال 95 بالاترین نرخ بیکاری خوزستان متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با 22.7 درصد، هفتکل با 21.5درصد و لالی با21.4 درصد بوده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار