رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر اینکه رعایت نکردن قیمت مصوب جوجه یک روزه تخلف است، هشدار داد با گرانفروشان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 17 February 2019

امیرحسین نظری اظهار کرد: با توجه به اینکه گوشت مرغ مشمول کالاهای اولویت اول تنظیم بازار است، حداکثر قیمت معین شده برای عرضه هر قطعه جوجه یک روزه با بهترین کیفیت ۲۴۰۰۰ ریال بوده و واحدهای تولیدی و توزیعی، موظف به رعایت آن هستند.

وی افزود:حداکثر ۲۴۰۰۰ ریال برای هر قطعه جوجه یکروزه با بهترین کیفیت از سوی کارگروه تنظیم بازار کشور تعیین شده است.

نظری تصریح کرد: مرغداران و اتحادیه‌های مربوطه می‌توانند در صورت خرید جوجه یک روزه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب یا اطلاع از عرضه آن، برای اعمال قانون در مورد متخلفان واز جمله استرداد مبالغ اضافه پرداختی، اسناد و مدارک خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه کنند تا برای احقاق حقوق ایشان اقدام شود.

وی عنوان کرد: با توجه به تعیین و ابلاغ سقف قیمت ۲۴۰۰۰ ریال بابت فروش هر قطعه جوجه یکروزه گوشتی درجه یک و با توجه به اینکه عدم رعایت نرخ مذکور بر قیمت گوشت مرغ به شدت اثرگذار است همه واحدهای تولیدی ملزم به رعایت این نرخ هستند و هرگونه تخطی از این امر گرانفروشی است و با متخلفین وفق مفاد قوانین مربوطه برخورد خواهد شد.

نظری ادامه داد: نظارت بر بازار و روند فروش جوجه یکروزه در دستور کار بازرسان این سازمان است و درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت قیمت مصوب در هنگام فروش مراتب را با سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن ۱۲۴ در میان گذارند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: جوجه یکروزه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار