عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار بیماری های زنان در خوزستان نسبت به سایر استان ها بیشتر است.
کد خبر: ۷۱۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 21 February 2019

دکتر احمد سلطانی شیرازی در نشست خبری دهمین کنگره سالانه تصویربرداری بیماری های زنان، در سرسرای معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: فاکتورهایی از جمله زاد و ولد بیشتر در خوزستان نسبت به جمعیت در مقایسه با سایر استان ها، و همچنین پراکندگی جمعیت و وسعت، موجب شده تابیماری های زنان و تعداد متخصصان زنان در این استان بیشتر است.

آمار بالای ابتلای زنان خوزستان به سرطان سینه

وی افزود: سرطان ها فاکتورهای متعددی دارند و به طورکلی آمار اپیدمیولوژیک بیماری های عفونی و سرطان ها در مناطق با محرومیت بیشتر از ابعاد فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی و با پراکندگی جمعیت مشهودتر است. 
سلطانی شیرازی بیان کرد: سرطان سینه از شایع ترین سرطان ها در زنان است و آمار ابتلای آن در خوزستان بیشتر از سایر استان ها است.

کنگره تصویربرداری بیماری های زنان در اهواز برگزار می شود

دبیر علمی دهمین کنگره سالانه تصویربرداری بیماری های زنان در خصوص جزییات برگزاری این کنگره بیان افزود: این برنامه 30 بهمن تا سوم اسفند در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره ارتقای سطح علمی و امکانات پیشگیری و تشخیص به موقع در بیماری های زنان و مامایی است.

سلطانی شیرازی اضافه کرد: این کنگره با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشورو انجمن رادیولوژی ایران برگزار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه، کنگره امسال بر اصل پیشگیری بیشتر از درمان تمرکز دارد گفت:بررسی ضایعات قلب جنین و تشخیص به موقع، روش های تشخیص ژنتیکی برای استفاده به موقع از این امکانات برای جلوگیری از هزینه اضافی بر دوش بیمار و استفاده از ام آر آی علاوه بر سونوگرافی برای تشخیص ضایعات پیش از تولد از جمله محورهای این کنگره است.

وی بیان کرد: تمرکز بر رادیولوژی مداخله ای از دیگر محورهای این کنگره است به گونه ای که بر نقش درمانی رشته رادیولوژی که در نجات جان بیمار و کاهش عوارض جراحی کمک کننده است، تاکید دارد. 

وی ادامه داد:حدود 300 پزشک در این کنگره شرکت می کنند و کارگاه هایی در حاشیه این کنگره برگزار می شود.

سالانه 30 متخصص رادیولوژی در خوزستان تربیت می شود

سلطانی شیرازی با بیان اینکه سالانه 30 متخصص رادیولوژی در خوزستان تربیت می شود افزود: تعداد رادیولوژیست های زن در این استان افزایش یافته است.

مرتضی طهماسبی دبیر اجرایی کنگره نیز گفت: زنان در خوزستان برای درمان بیماری های خود نیازی به مراجعه به دیگر استان ها ندارند و تمام امکانات تشخیصی تصویربرداری وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار