مشاور سازمان پزشکی قانونی کشور:
مشاور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با ابراز نگرانی از مصرف الکل در کشور گفت: مجازات مصرف الکلی در ایران پایین است که این مساله موجب نبود بازدارندگی از آن شده است.
کد خبر: ۷۱۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 19 February 2019

محمدرضا قدیرزاده در همایش آموزشی آشنایی با مواد مخدر ، روان گردان ها و الکل در دادگستری خوزستان افزود:متاسفانه سن مصرف مواد مخدر و الکل در کشور در حال کاهش و میزان مصرف آن در حال افزایش است.

وی بیان کرد:آمارهای ناشی از مرگ میر بر اثر مصرف الکل، روان گردان ها و مواد مخدر، مربوط به مسمومیت های ناشی از آنان است که توسط پزشکی قانونی اعلام می شود اما آمار واقعی بیشتر از این هاست چرا که مصرف این مواد در درازمدت موجب انواع بیماری ها و مرگ تدریجی مصرف کننده می شود.

مشاور رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه افزایش لاقیدی، بالا رفتن آمار تصادف ها، رشد اقتصاد زیرزمینی، افزایش تنش اجتماعی و سیاسی، بخشی از عوارض مصرف الکل در جامعه است افزود:مصرف الکل در کشورهایی که مصرف آن جرم نیست هم محدودیت هایی دارد؛به عنوان مثال فروش مشروب به افراد زیر 18 سال ممنوع و رانندگی پس از مصرف الکل، جرم است.

قدیرزاده با تاکید بر نقش آموزش های اجتماعی میان نوجوانان و جوانان برای پیشگیری از مصرف مواد الکلی گفت: مشروبات الکلی دست ساز و روان گردان های صنعتی، علاوه بر خطر اعتیاد، سالانه موجب مسمومیت و مرگ و میر در کشور می شود و نیاز است تا هشدارهای لازم در این خصوص به جوانان داده شود.

در این همایش آموزشی که قضات و مشاوران خانواده و آموزش و پرورش حضور داشتند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت:مواد مخدر بلایی است که دامن گیر همه جهان شده است.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی افزود: آمار دقیقی از مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور وجود ندارد اما آنچه مسلم است این است که بهترین راه مقابله با اعتیاد، برنامه ریزی علمی ، پیشگیرانه و آموزش در این خصوص است.

وی بر افزایش آگاهی خانواده ها و مراقبت آنان از فرزندان برای وارد نشدن به گرداب اعتیاد ، روان گردان ها و مواد الکلی تاکید کرد. 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار