استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان اینکه دانشگاه مرکز تربیت نیروی انسانی و قوه عقل مدار و عاقل هر کشور است، گفت: زمان جنگ، اوج نقش حیاتی دانشگاه‌های شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده است.
کد خبر: ۷۱۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 18 February 2019

غلامرضا شریعتی در مراسم نکوداشت دکتر تقی رازی و دکتر سید کاظم علوی‌فاضل، از نخبگان خوزستانی که امروز، دوشنبه (29 بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، درخصوص لزوم برگزاری چنین مراسماتی اظهار کرد: تصویب شده است که سالانه یا دو سال یک بار این چنین مراسماتی را در استان برگزار کنیم.

وی افزود: دانشگاه مرکز مهمی در امر خدمتگزاری است. دانشگاه مرکز تربیت نیروی انسانی و قوه عقل مدار و عاقل هر کشور است و اساتید، چراغ راه ما در طی این مسیر هستند. یک دانشگاه خوب می‌تواند نقش اساسی برای کشور ایفا کند.

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان نیز دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این نقش حیاتی را برای کشور ایفا می‌کنند. زمان جنگ، اوج نقش حیاتی این دانشگاه‌ها بوده است. اساتید دانشگاه نقش مهم و محوری در فرآیند ساخت و پرورش یک جامعه موفق و اثرگذار دارند. در این حوزه‌ها این دو دانشگاه نقش مهم زیرساختی ایفا کردند و اساتید این دانشگاه‌ها نیز نقش مهمی در این زمینه داشتند.

شریعتی افزود: دانشگاه جندی شاپور اهواز منشا خدمات حیاتی برای کشور بوده است. این دانشگاه در زمان جنگ نیز به رسالت خود ادامه داده و از تربیت نیروی انسانی بازنمانده است. امروز شاهد به بار نشستن نتایج این تلاش‌ها در آن روزهای سخت و سنگین هستیم.

وی تصریح کرد: دکتر علوی فاضل، هم در کسوت علم و تربیت شاگردان نقش محوری ایفا کردند و هم در بعد مدیریت دانشگاه و توسعه زیرساخت‌های آن در آن شرایط مهم و حساس، نقش مهمی داشتند. دکتر علوی‌فاضل در امر درمان نیز جهت‌گیری‌های اخلاقی، معنوی و دمیدن روح مذهب و... را در درمان روح و روان بیماران ترویج داد.

استاندار خوزستان گفت: سختی انجام کارهای اساسی برای پیشرفت و توسعه خدمات برای دانشگاه به خصوص در مقطع بعد از جنگ بر کسی پوشیده نیست. کار کردن در آن شرایط بحرانی و اینکه هم دانشگاه را مدیریت کنی، هم حوزه‌های خدمات را گسترش دهی و هم تلاش کنی آنچه را که باید به عنوان پشتیبان در حوزه درمان در زمان جنگ انجام دهی، با وجود کمبود امکانات و منابع در آن دوران با تدبیر و استفاده از روحیه مذهبی حاکم بر دکتر علوی فاضل انجام شد.

شریعتی ادامه داد: همچنین دکتر رازی از پزشکان خاص در حوزه خودش است که با وجود گرفتن مجوز کار و درمان در آمریکا به ایران بازگشت. گذشتن از این همه مواهب دنیایی و آمدن در شرایط سخت کار کردن، یک ایثار و فداکاری است و وجدان کاری بزرگی را می‌طلبد. در زمانی که دکتر رازی به ایران آمد کمتر استادی با مرتبه علمی فوق تخصص در کشور دیده می‌شد. بخش زنان و زایمان در اهواز به یمن حضور ایشان جزو برترین بخش‌های جراحی زنان و زایمان کشور بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار