رییس شورای راهبردی تئاتر خوزستان از آماده شدن تقویم تئاتر خوزستان در سال 98 در جلسات شورای راهبردی و تقدیم آن به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جهت بررسی و تایید نهایی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 19 February 2019

حسین ذوالفقاری در این باره گفت: پس از چندین جلسه مداوم در شورای راهبردی تئاتر خوزستان با حضور کارشناسان و اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان برنامه مدونی برای سال 98 تئاتر خوزستان طراحی و تنظیم شده است که هفته جاری به دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تقدیم خواهد شد تا بعد از بررسی و تایید نهایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای اجرا در سال آینده در اختیار انجمن هنرهای نمایشی خوزستان قرار گیرد.

وی افزود: این تقویم شامل بخش های مختلفی از جمله تولیدات تئاتر در سال 98 و نحوه حمایت از این تولیدات، برنامه جامع آموزش تئاتر که در دو بخش برنامه جامع آموزش مبانی تئاتر و بخش آموزش جامع حرفه ای تئاتر طراحی گردیده، برنامه جامع پژوهش و نشر، شیوه نامه برگزاری جشنواره های تئاتر در استان خوزستان در سال 98 به همراه برآورد جامع مالی خواهد بود.

رییس شورای راهبردی تئاتر خوزستان در ادامه در خصوص رویکرد تئاتر خوزستان در سال های اخیر و سال 98 اظهار کرد: تمرکز اصلی تقویم طراحی شده بر اجرای عمومی آثار تولیدی تئاتر در استان خوزستان و رسیدن از اجراهای عموم آثار نمایشی به برگزاری جشنواره های تئاتر خواهد بود.

ذوالفقاری در خصوص جشنواره های تئاتر در استان خوزستان گفت: طی جلسات برگزار شده با حضور اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان مقرر گردید تعدادی از جشنواره های تئاتر در استان خوزستان به صورت دو سالانه برگزار شوند و بعضی از جشنواره ها نیز با تغییر رویکرد در محتوی و شکل اجرایی در سال آینده برگزار شوند و در خصوص بودجه جشنواره ها نیز بر طبق روال سال جاری از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فقط ورودی گروه های نمایشی و جوایز جشنواره تامین خواهد شد و در حقیقت بودجه تئاتر می بایست فقط در تئاتر هزینه شود و مابقی هزینه های جشنواره در شهرستانهای محل برگزاری تامین شود.

او در خصوص تمرکز و حمایت از اجراهای عمومی به عنوان مردمی ترین شکل برگزاری جشنواره ها در استان و تبادل اجراهای نمایشی در میان شهرهای استان و سایر استان های منتخب در سال 98 گفت: در تقویم سال آینده تئاتر خوزستان برای حمایت از اجراهای عمومی در استان و تداوم تبادل اجراهای نمایشی میان شهرهای استان برنامه جامعی دیده شده است که در ابتدا تماشاخانه هایی را در شهرهای مختلف برای تبادل اجرایی مشخص و معرفی کنیم که توسط یک سیستم فروش بلیط واحد در استان فعالیت کنند.

مشاور مدیر کل ارشاد خوزستان خاطرنشان کرد: با تشکیل هیئت موسس خانه تئاتر خوزستان، اساسنامه خانه تئاتر خوزستان نیز توسط کارشناسان شورای راهبردی تنظیم شده و به زودی روند ثبت آن نیز تکمیل خواهد شد.

ذوالفقاری اظهار کرد: امسال و در فاز اول تعمیر و تجهیز تماشاخانه های استان، تعداد دوازده پلاتوی استان تعمیر و به سیستم صوت و نور حرفه‌ای مجهز شدند و ادامه این روند در دستور کار شورای راهبردی تئاتر خوزستان قرار دارد و در سال 98 فاز دوم آن نیز تکمیل خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با طراحی و ارائه تقویم تئاتر در سال 98 شاهد تولیدات با کیفیت و برگزاری رویدادهای آموزشی و اتفاقات بسیار خوبی در تئاتر استان خوزستان در سال آتی باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار