معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی اهواز تاکید کرد:
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به فعالیت قایق‌رانان محلی در رودخانه کارون، گفت: هیچ نظارتی بر کار این قایق‌ها نمی‌شود و سازمان آتش‌نشانی که متولی امر ایمنی است قدرت اجرایی ندارد تا به عنوان نیروی بازدارنده از فعالیت افرادی که به صورت غیرقانونی، بدون مجوز یا غیرایمن کار می‌کنند ممانعت کند.
کد خبر: ۷۱۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 23 February 2019

نصرت‌الله پولادوند با اشاره به بازدید از پایگاه امداد آبی مستقر در رودخانه کارون جهت تأمین آمادگی پایگاه‌های امداد آبی در ایام نوروز، اظهار کرد: با توجه به افزایش سطح آب رودخانه کارون و مراجعه مردم جهت بازدید از ساحل رودخانه و مسافربری قایق‌رانان، تامین ایمنی سواحل حاشیه رودخانه و مسافران نوروزی ضروری است.

وی افزود: در پایگاه امداد آبی ساحل شرقی کارون (زیر پل پنجم) و پایگاه امداد آبی ساحل غربی زیر پل هفتم (پارک دولت)، قایق، موتور سکان‌دار و غواص مستقر هستند. تلاش می‌شود پایگاه سوم امداد آبی پارک لاله نیز در ایام نوروز راه‌اندازی شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در دو پایگاه امداد آبی فعال کمبودی وجود ندارد اما برای راه‌اندازی پایگاه سوم تجهیزات مورد نیاز است.

پولادوند با اشاره به استقرار امدادهای آبی در رودخانه کارون، گفت: پنج سایت از محدوده پل فولاد تا پل سردار دقایقی (محدوده‌ای که به فلکه پنج نخل منتهی می‌شود) در سطح رودخانه مسافربری و گشت‌زنی می‌کنند. همچنین با توجه به بالا آمدن سطح آب رودخانه، سایت ششم امداد آبی نیز نزدیک پارک قوری راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت قایق‌رانان محلی در رودخانه کارون، بیان کرد: متاسفانه این قایق‌رانان هیچ تشکلی ندارند و هیچ انجمن یا اتحادیه‌ای بر کار آنها نظارت نمی‌کند. سازمان آتش‌نشانی متولی امر ایمنی است اما قدرت اجرایی ندارد تا به عنوان نیروی بازدارنده از فعالیت افرادی که به صورت غیرقانونی، بدون مجوز یا غیرایمن کار می‌کنند، ممانعت کند.

پولادوند با تاکید بر لزوم افزایش افزایش ضریب ایمنی مسافران افزود: جهت تأمین ایمنی مسافران جلیقه‌های نجات در اختیار قایق‌رانان قرار می‌گیرد تا هنگام مسافربری به مسافران بدهند.

وی با اشاره به نشانه‌های قایق‌های سازمان آتش‌نشانی، گفت: قایق‌های آتش‌نشانی دارای پرچم این سازمان هستند. همچنین کد 125 بر این قایق‌ها حک شده و به رنگ قرمز و سفید هستند و در زمان گشت‌زنی پرچم روی قایق‌ها نصب شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آتش نشانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار