رئیس مرکز بهداشت خوزستان از کشف و معدوم‌سازی بیش از 43 تُن خرمای فاسد در شهرستان کارون خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 23 February 2019

دکتر سید مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با عرضه مواد غذایی غیرقابل مصرف در سطح خوزستان و نظارت کارشناسان بهداشت محیط شهرستان کارون، بیش از 43 تن خرما با آلودگی کپکی و فاقد مشخصات بهداشتی کشف و ضبط شد.

وی افزود: کارشناسی‌های متعدد همراه با دستگاه‌های مرتبط در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر این میزان خرما انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که امکان استفاده از این محصولات به دلیل کپک‌زدگی آنها برای مصارف دیگر نیز وجود ندارد و بر این اساس با دستور مقام محترم قضایی مقرر شد که به منظور حفظ سلامت مردم این محموله معدوم شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: تامین سلامت مردم اولویت اول و خط قرمز مرکز بهداشت خوزستان است و بازرسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی در سطح شهرها و روستاها کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع را بر عهده دارند و در صورت مواجهه با مواد غذایی مشکوک به فساد نسبت به ضبط و پیگیری قانونی آنها اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه تلفنی 190 گزارش دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری لازم به عمل آید.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار