مدیر جهاد کشاورزی:
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با کاشت 12هکتار گل محمدی در اراضی بخش بهمن، سطح زیرکشت گیاهان دارویی این شهرستان به 132 هکتار رسید.
کد خبر: ۷۱۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 21 February 2019

مهدی غیب الهی افزود: گل محمدی ازجمله گیاهان کم آبخواه و با ارزش اقتصادی است، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی 98 - 97 ، کشت گیاهان دارویی به 300 هکتار افزایش یابد.
وی اظهار داشت : اسکندر کارگر یکی از باغداران موفق بخش بهمن امسال اقدام به ساخت گلستان به مساحت چهار هکتار به روش قلمه‌ کرده است.
غیب الهی ادامه داد: با توجه به توسعه کشت محصول کم آبخواه ، بهره‌وری بیشتر از آب مجازی ، ادامه خشکسالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی، توسعه کشت گیاهان دارویی و تغییر الگوی کشت در دستور کار است.
وی یادآور شد: از 132 هکتار کشت گیاهان دارویی 80 هکتار به زعفران و بقیه اراضی به گل محمدی، نعناع فلفلی، شوید، شیرین‌بیان، به‌لیمو و شنبلیله اختصاص دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی توسعه کشت‌ گیاهان دارویی نه‌تنها به منابع آبی منطقه کمک می‌کند بلکه منبع درآمد مطمئنی هم برای کشاورزان است.
وی با اشاره به اینکه ابرکوه از کم بارش‌ترین شهرستان های استان یزد است افزود: بخش کشاورزی به خاطر تداوم پدیده خشکسالی‌ با مشکل کمبود آب روبروست، لذا کشاورزان اجرای طرح‌های آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت را بیش‌ از پیش در دستور کار خود قرار دهند.
35 درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرارمعاش می‌کنند.
منابع آبی 15 هزار هکتار از باغ‌ها و اراضی زراعی شهرستان طی 10ماه با استحصال از چاه‌های کشاورزی و 11رشته قنات 140 میلیون مترمکعب تأمین می‌شود.
سطح زیر کشت محصول زراعی و باغی ابرکوه 15 هزار هکتار است که سالانه 200 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار