به گزارش تابناک سمنان: سیدمحمد غرضی ،رئیس اسبق نظام مهندسی کشور ، در آیین بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در سالن شهید مطهری سمنان، با برشمردن بخشی از مهمترین ظرفیت‌های داخلی گفت: ایران نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی ندارد.
کد خبر: ۷۱۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 21 February 2019

به گزارش تابناک سمنان:

سیدمحمد غرضی ،رئیس اسبق نظام مهندسی کشور ، در آیین بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در سالن شهید مطهری سمنان، با برشمردن بخشی از مهمترین ظرفیت‌های داخلی گفت: ایران نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه تفکر سیاسی دنبال امتیاز است اما تفکر مهندسی در پی خدمت است ادامه داد: در دولت‌های مهدوی کنی، مهندس میرحسین موسوی و شهید رجایی بیشترین بار کابینه بر عهده مهندسان بود به طوری که در دولت موسوی از 24 وزیر 21 نفر مهندس بودند و یا استانداران هر 24 استان آن زمان همگی مهندس بودند.

یک‌صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی بدون توجه مسئولین!

سیدمحمد غرضی اظهار کرد: در گذشته هم تاکید داشتم که اولویت کشور،سرمایه گذاری خارجی نیست،وقتی یک‌صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در داخل داریم حالا اگر تلاش کنند گیرم بتوانند 10 میلیارد دلار جذب سرمایه‌ خارجی داشته باشند.

نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور ادامه داد: بدیهی است البته وقتی مسئولین نمی‌توانند از آن یک‌صدر میلیارد دلار استفاده درست کنند و بخش زیادی از آن را هدر می‌دهند با این 10 میلیارد دلار هم کار زیادی از پیش نخواهند برد.

دولتی که متکی به استعداد،منابع و مدیریت خارجی باشد دچار اشتباه شده است

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه با بیان اینکه هر دولتی که متکی به استعداد،منابع و مدیریت خارجی باشد دچار اشتباه شده ادامه داد: دولتی که متکی به مدیریت خارجی باشد یا از ظرفیت‌های داخلی اطلاع ندارد یا دنبال معامله است چرا که به دنبال معامله با خارجی‌ها است که حرف قرارداد و پورسانت هم به میان می‌آید.

غرضی با بیان اینکه استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد گفت: همین استعدادها بودند که در سال‌های آغازین انقلاب به سرعت کشور را در مسیر پیشرفت قرار دادند به صورتی که به سرعت بسیاری از نقاط کشور برق‌دار شدند و یا بعدها در یک فاصله چند ساله همه شهرهای کشور را گازدار کردند.

مهندسین، اولین شهدای بعد از کوتای 28 مرداد/ سپاه حاصل تفکر مهندسان بوده است

رئیس اسبق نظام مهندسی کشور با اشاره اینکه اولین شهدای ما بعد از کوتای 28 مرداد سه شهید مهندس دانشکده فنی بودند افزود: در واقع نطفه انقلاب اسلامی در دهه 30 بسته شد.

غرضی با بیان اینکه دهه 40 دهه رشد جوانان انقلابی بود بیان کرد: دهه 50 نیز دهه حضور همین جوانان انقلاب در جبهه‌های خیابانی و مبارزه با رژیم بود.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه به نقش خود در تشکیل سپاه اشاره و اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل سپاه را مهندسین به امام دادند.

وی با بیان اینکه سهم مهندسین در اداره کشور بسیار بالاست اما قدرت سیاسی توانایی استفاده از این ظرفیت را ندارد خاطرنشان کرد: اگرچه حسینه ارشاد به‌نام شهید مطهری و دکتر علی شریعتی رقم خورد اما پایگاه اصلی آن در دست مهندسان بود.

غرضی با بیان اینکه مهندسین می توانند استقلال اقتصادی کشور را تضمین کنند گفت: متاسفانه تفکر سیاسی با تفکر مهندسی همراهی لازم را ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار