عضو مجلس خبرگان رهبری:
یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: موفقیت‌های حاصل شده در وزارت خارجه در گرو انقلابی گری بوده و هرگاه از این روحیه فاصله گرفتیم، توفیقی حاصل نشده است.
کد خبر: ۷۱۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 22 February 2019

یادواره شهدای وزارت امور خارجه صبح پنجشنبه با حضور خانواده این شهدا، خانواده کارمندان وزارت امور خارجه و جمعی از مسؤولان لشگری، کشوری و استانی در اهواز برگزار شد.

آیت‌الله محسن حیدری در این مراسم اظهار کرد: برای اولین بار یادواره شهدای وزارت امور خارجه با حضور خانواده شهدای این وزارت از سراسر کشور در کربلای ایران و در اهواز برگزار شده که به همه این عزیزان خیر مقدم می‌گویم.

وی افزود: چیزی که شهدای وزارت خارجه را از دیگر شهیدان متمایز می‌کند، غریبانه به شهادت رسیدن این عزیزان است که حق بزرگی به گردن ما دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: این شهیدان نماد غیرتمندی و کرامت ملت ایران در خارج از کشور هستند و برکاتی که از بیرون کشور نصیب ملت ایران شده از برکت این شهدا است.

وی ادامه داد: از همه اعضای وزارت خارجه می‌خواهم روحیه اسلامی را همیشه در دستور کار قرار دهند، هرگاه عدم موفقیتی در دستگاه دیپلماسی ما پیش آمده در نتیجه عبور از خطوط و راه و رسم شهدا بوده و هر گاه توفیقی حاصل شده از پایبندی به راه شهدا بوده است.

41 درصد کارکنان وزارت خارجه ایثارگر هستند

همچنین محمدتقی صابری، معاون اداری مالی وزیر امور خارجه ضمن ابلاغ سلام وزیر امور خارجه به حاضران در این مراسم، عنوان کرد: وزارت خارجه در طول ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن توانسته با تقدیم 39 شهید که یکی از آن‌ها یعنی شهید ابراهیم نجیب خوزستانی است، در کنار دیگر مردم عزیز کشور سهمی در دفاع از کشور داشته باشد.

وی افزود: حدود 41 درصد از پرسنل وزارت خارجه ایثارگر هستند و حضور این عزیزان در وزارت خارجه، در تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است؛ برگزاری چنین برنامه‌هایی نیاز ما است نه نیاز شهدا و برای این است که بتوانیم در جهت تعمیق و تبیین هر چه بیشتر اهداف نظام قدم برداریم.

معاون وزیر خارجه گفت: حضور تاریخی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال نشان داد مردم ما با وجود همه مشکلات، وقتی پای انقلاب در میان باشد به میدان می‌آیند.

با اتحاد مشکلات را پشت سر می‌گذاریم

سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا هم در سخنانی کوتاه در این مراسم ضمن اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا، اظهار کرد: دیدیم که دشمن بارها گفت تا چند ماه دیگر بشار اسد سرنگون می‌شود اما امروز می‌بینیم که حکومت سوریه پابرجا و امنیت برقرار است.

فرمانده قرارگاه کربلا گفت: امروز به برکت خون شهدا هزاران نیروی حشد‌الشعبی در عراق و سوریه برای اسلام و دفاع از حرم اهل بیت(ع) حضور دارند. 

خادم سیدالشهدا با اشاره به جنگ اقتصادی موجود، بیان کرد: به لطف خدا و با مجاهدت می‌توانیم از این جنگ اقتصادی با پیروزی خارج شویم به شرطی که مدیران ما با کارآمدی به فکر اشتغال و فعالیت مفید اقتصادی برای مردم باشند.

وی افزود: امروز ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و عزت و اقتدار بی‌نظیری دارد؛ اگر اتحاد داشته باشیم و کنار هم قرار بگیریم مشکلات را پشت سر می‌گذاریم.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، از تابلو خیابانی به نام شهید خوزستانی وزارت امور خارجه «شهید ابراهیم نجیب» نیز رونمایی شد.

مداحی و حماسه‌سرایی حاج صادق آهنگران نیز بخش پایانی این مراسم بود که حال و هوای روزهای دفاع مقدس را در این مراسم حاکم کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار