استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: نباید رشد صنایع بزرگ عاملی برای بی‌توجهی و فراموشی صنایع کوچک شود.
کد خبر: ۷۱۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 23 February 2019

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری در اهواز اظهار کرد: آن چیزی که از صنایع دستی می خواهیم، این است که علاوه بر گسترش فعالیت های مربوط به صنایع دستی یا گردشگری و میراث فرهنگی نسبت به حفظ هویت ها و ایجاد فرصت برای نسل های جدید نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه تعامل میان نسل ها برای حفظ این میراث کهن و خلق فرصت ها ضروری است، افزود: در خوزستان صنایع دستی فراوانی داریم مثل عبابافی، کپوبافی، منبت کاری صابئین مندانی که باید بین نسلی حفظ شود و این سرمایه های ارزشمند و گرانقدر از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر کار زیرساختی صورت بگیرد ولی به هویت ها و میراث کهن توجه نشود شاید این ظرفیت ها از بین رفته و نابود شود؛ اینها سرمایه های محلات و مناطق مختلفی است که باید از سوی نسل ها حفظ شود.

شریعتی با اشاره به نقش مهم صنایع کوچک در توزیع ثروت ادامه داد: یکی از اشکالات پیش رو این است که با رشد صنایع بزرگ دست از سر صنایع کوچک و متوسط برداریم در صورتی که اشتغالزایی بیشتری دارد و ثروت آفرینی آن هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه اگر به سمت توسعه صنایع کوچک و متوسط حرکت نکنیم از توسعه پیشرفت بازمی مانیم، گفت: با توسعه صنایع بزرگ و تکنولوژی آن و بی توجهی به صنایع متوسط کوچک در واقع از عدالت دور می شویم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه توسعه فعالیت های صنایع دستی در واقع توزیع ثروت و عدالت گستری را همراه خود می آورد، گفت: مسئولان امر باید با جدیت و برنامه ریزی نقشه راهی برای این صنعت داشته باشند و با تلاش در مسیر توجه به صنایع کوچک حرکت و منشأ خلق ثروت، اشتغالزایی و ایجاد عدالت شوند.

شریعتی در پایان با تأکید بر اینکه از میراث کهن اقوام استان باید حفاظت و صیانت شود، گفت: امیدوارم که با توجه ویژه داشتن به رنگین کمان اقوام خوزستان از ظرفیت های بی بدیل آن به نحو احسن برای توسعه این استان بهره مند شویم.

عبدالرحیم فروتن در رشته خراطی، زینت ظهرنیا در رشته کپوبافی و محترم خسروی در رشته البسه محلی که حائز مهر اصالت جهانی یونسکو شده بودند، در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین از خانواده مرحوم ماشاالله روغنیان تجلیل شد.

در این مراسم از غلامحسین کرمی، مراد رکابی، زهرا آذرخش، منده قنداق ساز، فاطمه نوری و مهدی آخی نیز تجلیل شد.

 

منع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار