رایزن بازرگانی اتریش در ایران خبر داد:
رایزن بازرگانی اتریش در ایران از افزایش حدود سه برابری کالاهای صادراتی ایران به اتریش در سال میلادی گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 23 February 2019

کریستف گراب مایر رایزن بازرگانی در حاشیه برپایی نمایشگاه معماری اتریش در محل موزه هنرهای معاصر آبادان در جمع خبرنگاران درباره اینکه روابط اقتصادی ایران و اتریش در چه شرایطی قرار دارد، گفت: در حال حاضر غیر قابل انکار است که شرایط، شرایط راحتی نیست، البته فرصت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد که امیدواریم شرایط هر چه زودتر در جهت مثبت بهبود یابد.

وی افزود: ایران و اقتصاد ایران بر شرایط سخت تر از این توانسته غلبه کنند همانطور که شما در آبادان این را بهتر می دانید و تأیید می کنید. نظر ما این است که تا از این فرصتتی که در ایران وجود دارد بهترین استفاده را ببریم تا مقدمات را برای توسعه همکاری ها در آینده فراهم کنیم.

گراب مایر اظهار کرد: به طور قطع قراردادها و همکاری ها یک شبه شکل نمی گیرد و اکنون در تلاش هستیم تا از این فرصت (برپایی نمایشگاه) به عنوان مقدمه ای برای توسعه همکاری ها بهره ببریم.

رایزن بازرگانی اتریش در ایران، از نفت و محصولات پتروشیمی به عنوان عمده محصولات وارداتی از ایران به اتریش نام برد و یادآور شد: میزان کالاهای صادراتی ایران به اتریش در سال میلادی گذشته به طور تقریبی به سه برابر سال ماقبل از آن رسید.

گراب مایر ادامه داد: آنچه سبب خوشحالی است آنکه تنوع محصولات صادراتی به اتریش در حال افزایش است به طور مثال میزان صادرات محصولات سرامیکی ایران به اتریش رو به افزایش است که هم برای نمای داخل ساختمان ها و هم برای سیایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد. صادرات محصولات غذایی از ایران به اتریش نیز روندی افزایشی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸ حجم مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و اتریش حدود ۷۵۰ میلیون یورو بوده است، درباره تاثیر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران به جهت انجام مراودات دو سویه میان ایران و اتریش گفت: مشکل اصلی این موضوع نقل و انتقالات بانکی است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار