بندرماهشهرایرنا-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر گفت: 2 واحد شست و شوی کامیون های حمل مواد نفتی از کشور عراق در شهرستان بندر ماهشهر به علت آلودگی محیط زیست پلمپ شده و مالکان آنها به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
کد خبر: ۷۱۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 23 February 2019

ایرج سلیمانی با تایید این خبر اظهار داشت: شهرستان بندر ماهشهر به واسطه وجود اسکله های متعدد بارگیری مواد نفتی، دارای واحد های زیادی کارواش شست و شوی داخل تانکر کامیون های حمل مواد نفتی به صورت مجاز و غیر مجاز می باشد. 

وی افزود: به این ترتیب بعد از گذشت یکسال و با پیگیری قضایی واحد حقوقی این اداره ، واحدهای غیرمجاز پلمپ و 2 واحد نیز با حکم شعبه 102 دادگاه کیفری 2 شهرستان بندر ماهشهر به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر خاطرنشان کرد: تانکرهای عراقی که به منظور حمل نفت خام و صادرات آن به کشورهای منطقه در بندرامام خمینی (ره) تردد می کنند، پس از تخلیه مواد نفتی برای حمل دوباره بنزین و انتقال آن به کشور عراق، در کارواش های منطقه اقدام به شست و شوی مخازن کرده و آب آلوده به مواد نفتی را در محیط تخلیه می کنند.

سلیمانی ادامه داد: تاکنون تعدادی از این کارواش های متخلف پلمپ شده اما سامان دهی آنها مستلزم نظارت دقیق تر و برخورد جدی تری است که همکاری سایر دستگاه های اجرایی شهرستان را می طلبد.

سرپرست اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان بندرماهشهر پیش از این اظهار داشت: تمام کارواش های خدمات دهنده به تانکرهای عراقی باید در نهایت از اداره اصناف و صنعت، معدن و تجارت مجوز اخذ کنند که این مهم مستلزم اخذ تاییدیه از سازمان های مختلف از جمله محیط زیست است.

از آنجا که کارواش های مذکور مجوزی از این اداره دریافت نکرده اند نمی توان به طور مستقیم با آن ها برخورد کرد.

بعد از بررسی موضوع و شناسایی تخلف های موجود به منظور سامان دهی این کارواش ها قطعه زمینی در شهرک صنعتی بندرامام خمینی (ره) برای استقرار این کارواش ها در یک مکان متمرکز اختصاص یافت تا بتوان به نحو مطلوبی آنها را سامان دهی کرده و نظارت دقیقی بر فعالیت آن ها انجام شود.

شهر بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر استان خوزستان است که با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر مربع بزرگترین بندرفعال ایران است.

 

منبع: ایرنا
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار