برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی، پایانه مرزی چذابه به سیستم های مجهز اطفای حریق تجهیز شد.
کد خبر: ۷۱۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 24 February 2019

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار داشت :در صورت بروز آتش‌سوزی در پایانه چذابه با توجه به احتمال تراکم جمعیت، ممکن است تلفات جانی و خسارات مالی شدیدی به بار آید، از این ر، تجهیز آن به یک سامانه‌ اعلام حریق خودکار با قابلیت اتصال به یک سیستم اطفای حریق از مهم‌ترین الزامات ایمنی به‌ شمار می‌رود.

بهرامی نیا ادامه داد: پایانه مرزی چذابه تاکنون به سیستم های پیشرفته اطفاء حریق مجهز نبود که با نصب هشت کپسول 50 و 13 کیلویی در 18 پایه دکل در نقاط مختلف پایانه و همچنین جعبه های اطفای حریق این کار انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت هشت نفر آتش نشان در مرکز آتش نشانی پایانه مرزی چذابه افزود : نحوه عملکرد سیستم اعلام حریق بدین گونه است که زمانی که کوچکترین شعله، دود و یا حرارت ناشی از حریق توسط حسگرها کشف شود، سیستم مرکزی تابلوی اعلام حریق سیستم هشدار صوتی آژیر را به صدا در آورده و یا فرمانهای لازم به سیستم اطفا حریق برای خاموش نمودن آتش فرستاده می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد : در این راستا امروز چهارشنبه رزمایش آماده سازی تاسیسات امداد و اطفاء حریق در پایانه مرزی چذابه انجام شد تا بتوانیم آتش نشان های این پایانه مسافری را برای آتش سوزی های احتمالی به حالت آماده باش و سیستم های اطفاء را آزمایش و آماده سازی کنیم .

چذابه و شلمچه در استان خوزستان و پایانه مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین محسوب می شوند.

مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزادگان در سال 1388 برای تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق باز شد.

 

منبع: ایرنا
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار