اگر دولت در شعار حمایت از تولید ملی جدی است باید شفافیت در امور را در اولویت نخست خود قرار دهد. راه ریشه کن شدن فساد و رانت در اقتصاد ایران شفافیت است.
کد خبر: ۷۱۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 25 February 2019

کمتر از چهار روز دیگر به برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی اهواز زمان باقی مانده است. اگر هدف اتاق بازرگانی اهواز رسیدن به نتایج مطلوب در عرصه اقتصادی است باید راه تنفس بخش خصوصی را باز کند.
 
 اگر هیات رییسه فعلی اتاق بازرگانی در انتخابات پیش رو مجددا حائز اکثریت آرا شوند آنچه در این چهارسال شاهد بودیم تکرار خواهد شد. 
 
متاسفانه برخی  از نمایندگان اتاق بازرگانی در دوره هشتم نه تنها پیگیر مطالبات بخش خصوصی نبودند بلکه تنها با پیگیری منافع گروه خود فرصت رساندن صدای بخش خصوصی به دولت را از دست دادند.
 
بهترین و ایده آل ترین اتاق بازرگانی به اتاقی اطلاق می شود که در آن چندصدایی حکمفرما باشد. به عبارتی دیگر اتاق بازرگانی اتاق موفقی نام می گیرد که تنها یک گروه و ائتلاف نقش برنده را بازی نکند. همه راه ها به یک گروه و دسته خاص ختم نشود.
 
اتاق بازرگانی دوره نهم باید مسیر را برای ورود بخش خصوصی به آن هموار کند. کاندیداهایی باید باید به اتاق راه یابند که به علم روز و معادلات جهانی در حوزه اقتصاد اشراف و آگاهی لازم را داشته باشند. با اقتصاد ملی آشنایی کامل داشته باشند.
 
 برای  برون رفت از شرایط سخت و دشوار فعلی در اقتصاد راهکار ارائه کنند. جوانگرایی یکی از شاخص های مهم در موفقیت اتاق بازرگانی است. باید از تحرک و پویایی جوانان در کنار استفاده از تجربیات بزرگان این عرصه در جهت رسیدن به موفقیت بهره لازم را برد.
 
 بخش خصوصی از وجود تبعیض و فساد سیستمی به ستوه آمده است. بسیاری از تبیعض ها به دلیل استفاده از برخی رانت ها به فساد منجر شده است. بخش خصوصی به دنبال صدور مجوز از سوی دولت نیست. 
 
در بحرانی که در حال حاضر اقتصاد ایران در آن گرفتار شده است باید بیش از گذشته بخش خصوصی را باور داشت. باید اختیارات ویژه ای به صادرکنندگان تفویض کرد. باید با ارائه بسته های حمایتی و تشویقی از آنها حمایت کرد.  
 
 امروز اقتصاد ایران بیش از نان شب به شفافیت نیاز دارد. مسیر توسعه و پیشرفت اقتصاد ایران از جاده شفافیت می گذرد. امروز کشور تبدیل به بهشت دلالان و واسطه گران شده است.
 
به نظر می رسد اقتصاد ایران در حوزه هایی در ناآگاهی و گمراهی به سر می برد.اگر دولت در شعار حمایت از تولید ملی جدی است باید شفافیت در امور را در اولویت نخست خود قرار دهد. راه ریشه کن شدن فساد و رانت در اقتصاد ایران شفافیت است. 
برچسب ها: صادق اهوازیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار