نایب رئیس شورای شهر اهواز مطرح کرد:
نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به عدم حضور برخی اعضای شورا در جلسه امروز که دستورکار استیضاح شهردار را داشت، گفت: اعضایی که در جلسه امروز حضور نداشتند، کسانی بودند که به دنبال استیضاح شهردار هستند.
کد خبر: ۷۱۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 25 February 2019

مهران باباپور در حاشیه برگزاری در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، در خصوص لغو این جلسه، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و همچنین به سال مالی نزدیک هستیم، برای جلوگیری از ایجاد وقفه در اقدامات در حال انجام و عقب نیفتادن حقوق کارکنان شهرداری، اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند فعلا استیضاح شهردار انجام نشود.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به صحبت یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه استاندار خوزستان مانع استیضاح شهردار اهواز است، گفت: حتی کوچک‌ترین اشاره‌ای جهت عدم استیضاح شهردار یا هر کار دیگری به ما نشده است. باید حرمت مسئولین و دست‌اندرکاران نگهداشته شود.

باباپور بیان کرد: تصمیم استیضاح شهردار اهواز مربوط به مدت‌ها پیش است اما ابهامات قانونی در این زمینه وجود داشت. بنابراین با شورای عالی کشور و دست‌اندرکار تفسیر قوانین شورا و شهرداری مشورت شد که به این نتیجه رسیدند ابهاماتی وجود دارد و با توجه به اینکه در آستانه نوروز هستیم به این نتیجه رسیدیم که از استیضاح صرف‌نظر کنیم.

عضو شورای شهر اهواز افزود: شاید برای رفع ابهام استسفار شود یا در صورت امکان استیضاح شهردار به سال آینده کشیده شود. این اقدام تذکری به شهردار در مورد مسائل موجود است تا جهت رفع آن‌ها اقدام کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص خودداری اعضای شورا از حضور در جلسه گفت: هیات رئیسه نمی‌تواند حضور در جلسه را بر اعضای شورا تکلیف کند و اعضایی که در جلسه امروز حضور نداشتند، کسانی بودند که دنبال استیضاح شهردار هستند.

باباپور ادامه داد: همچنین ریاست شورا ابلاغ کرده بودند که جلسه امروز شورا در ارتباط با بودجه برگزار می‌شود و استیضاح شهردار از دستور کار جلسه خارج شده بود. اعضایی که عضو کمیسیون بودجه نبودند در جلسه امروز حضور نیافتند. کسانی که در جلسه امروز حضور نداشتند هر کدام برای خود نظری داشتند.

در حاشیه لغو جلسه امروز شورای شهر اهواز، که بنا بود با دستورکار استیضاح شهردار برگزار شود، پس از اعلام لغو جلسه اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر اهواز علت عدم استیضاح شهردار اهواز را مخالفت استاندار خوزستان عنوان کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: شورای شهر اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار